اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار دهلران:

شناسایی خلأها و نقاط آسیب‌پذیر از اصول پدافند غیرعامل است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دهلران گفت: شناسایی خلأها و نقاط آسیب‌پذیر از اصول پدافند غیرعامل است.

شناسایی خلأها و نقاط آسیب‌پذیر از اصول پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، علی مجلسی بعداز ظهر امروز در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل که با حضور بخشداران در فرمانداری دهلران اظهار داشت: هر ساله طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران از 2 تا 8 آبان به نام هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
 
وی افزود: مفهوم پدافند غیرعامل از ابتدای خلقت انسان تاکنون مورد توجه بشر و دارای اهمیت بوده است به طوری که انسان‌های چادرنشین در سال‌های پیش مکانی را برای اسکان خود انتخاب می‌کردند که از گزند سیل و آتش‌سوزی و طوفان مصون باشد.
 
معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار دهلران عنوان کرد: امروز نگاه کشورهای پیشرفته دنیا نسبت به جنگ‌های نظامی تغییر پیدا کرده است به گونه‌ای که دیگر به دنبال استفاده از سلاح و جنگ‌افزار نظامی و انسانی در جنگ‌ها نیستند.
 
وی ادامه داد: در بسیاری از اوقات یک کشور با وارد کردن تنها یک ویروس یا عامل بیماری به جمعیت انسانی کشور طرف مخاصمه خود خسارات به مراتب بیشتر و عمیق‌تری نسبت به جنگ نظامی وارد می‌کند.
 
مجلسی با اشاره به شعار امسال هفته پدافند غیرعامل، مصون‌سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به پدافند غیرعامل، تصریح کرد: توجه به اصول پدافند غیرعامل چه در بحث زیستی، سایبری، عمرانی و سایر موارد از سوی مسؤولان و آحاد مختلف جامعه بسیار ضروری و حائز اهمیت است.
 
 وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل به آن حوادثی اطلاق می‌شود که انسان در به وجود آمدن آن دخالت دارد لذا در پدافند غیر عامل شناسایی خلأها و نقاط و مکان‌های آسیب‌پذیر از ضروریات پدافند غیرعامل است که باید برای آن راهکار مناسب داشته باشیم و مختص به زمان خاص نباشد.
 
انتهای پیام/2246/ر20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول