اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

انقلاب اسلامی برای شیعه و سنی تحول آفرین بوده است

امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: انقلاب اسلامی برای شیعه و سنی تحول آفرین بوده است و این انقلاب باعث پیشرفت همه مذاهب اسلامی شده که امروزه ما آثار آن را می‌بینیم.

انقلاب اسلامی برای شیعه و سنی تحول آفرین بوده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید عبدالباعث قتالی عصر امروز در حاشیه نشست مجمع عمومی عالی  اهل‌سنت استان‌های جنوبی کشور در حضور جمع زیادی از علمای اهل سنت جنوب و مسؤولین اظهار کرد: امروزه می‌بینیم که مدارس دینی اهل سنت جنوب به جایگاه مهمی رسیده‌اند و می‌توانند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تحول آفرین باشند و ما شاهد آموزش طلاب علوم دینی در سطوح مختلف در این مدارس در شکلی کلاسیک هستیم.
 
وی با تاکید بر ارزش‌های حاکم در انقلاب اسلامی ایران و تأثیر آن در ایجاد فضای مطلوب برای فعالیت همه اقشار جامعه، افزود: انقلاب اسلامی برای ما مهم است زیرا دغدغه دین را وارد جامعه ما کرد و امروزه ارزش‌های اسلامی و اخلاقی جزئی از مسئولیت مسئولان است و این کار کوچکی نیست، بلکه بسیاری از مردم مسلمان در دیگر کشورهای اسلامی آرزوی چنین شرایطی را دارند.
 
سید عبدالباعث قتالی در خصوص مسؤولیت علما و ائمه مساجد در جامعه نیز عنوان کرد: طلاب به رفتار علما نگاه می‌کنند و عملکرد علما الگویی برای طلاب است و ما علماء نباید فراموش کنیم که در معرض دو نوع آسیب هستیم. هم آسیب بی دینی و روی‌گردانی از دین و هم آسیب افراط‌گرایی که هر دو آنها تیشه به ریشه دین می‌زند و باعث دوری مردم از دین و اخلاق دینی می‌شود.
 
وی تأکید کرد: امروزه معرفت دینی در میان بسیاری از مردم غریب است و این شرایط مسؤولیت ما را دو چندان می‌کند. 
 
امام جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: امروزه علما و ائمه فقط مسؤولیت موعظه کردن ندارند بلکه باید دغدغه دین و جامعه و مردم را نیز داشته باشند تا مردم آنها را بصورت الگو بپذیرند. باید بدانیم که تنها با بیان مشکلات، مشکلی حل نمی شود بلکه باید برای حل مشکلات نیز پیشقدم شد.
 
 قتالی تصریح کرد: اهل سنت ایران در تعامل کامل با نظام و مسؤولان است، اما مذهب اهل سنت، مذهبی متفاوت از مذهب رسمی کشور است، امری که گاهی از سوی برخی مسؤولین به خوبی درک نمی شود لذا برخی مسؤولان انتظار آداب و مراسمی را از اهل سنت دارند که با اعتقادات مذهب اهل سنت همخوانی ندارد در حالی که ما می‌گوییم راه حل اساسی این است که بر وحدت خود در امور مشترک تاکید کنیم و به اختلافات مذهبی یکدیگر احترام بگذاریم.
 
وی گفت: آزادی مذهبی حق هر ایرانی است که در قانون اساسی به آن اشاره شده است و اهل سنت نیز طبق قانون اساسی از این حقوق برخوردارند.
 
امام جمعه اهل سنت و جماعت بندرعباس افزود: ما دغدغه وحدت داریم و برای آن تلاش می‌کنیم، اما وحدت چارچوب مشخصی دارد و آن تاکید بر اشتراکات و احترام به اختلافات است. می‌توان متفاوت از یکدیگر اندیشید اما در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داشت و حقوق یکدیگر را رعایت کرد و انجام این کار نیاز به تمرین، صبر و گذشت دارد و به هرحال برای رسیدن به اهداف بزرگ که در اینجا همانا وحدت اسلامی است باید این مشکلات را تحمل کرد.
 
قتالی خاطرنشان کرد: ما باید نگاهمان به آینده باشد و اگر در گذشته هم بین پیروان مذاهب مختلف مشکلاتی بوده، ما این مشکلات را باید برای نسل‌های آینده خود حل کنیم، نه اینکه خود بر این مشکلات بیفزاییم.
 
انتهای پیام/3264/ر40/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول