اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران:

بیش از 40 پروژه آموزشی پاییز امسال در مازندران افتتاح می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۲۰ مدرسه فرسوده بالای ۴۰ سال قدمت در استان وجود دارد، گفت: تا آذرماه امسال در راستای پروژه مهر ۴۲ مدرسه، کانون و مجتمع آموزشی افتتاح می‌شود.

بیش از 40 پروژه آموزشی پاییز امسال در مازندران افتتاح می‌شود

اسفندیار نظری در حاشیه بازدید از‍ مدارس چالوس که با حضور اعضای کارگروه بازدید از مدارس مازندران صورت گرفت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان چالوس، اظهار کرد: آموزش و پرورش مازندران در راستای رهبری آموزشی و تربیتی، هدایت و رهبری مدارس شهرستان مبادرت به ‌تشکیل کارگروه بازدید از مدارس کرد که شامل رؤسای ادارات مختلف اداره‌کل شامل آموزشی، تربیتی، مالی، پرورشی و تربیت‌بدنی است.

وی با بیان اینکه کارگروه بازدید از مدارس استان پس از بررسی مسائل مختلف نتیجه را طی گزارشی به شهرستان‌ها اعلام می‌کند، افزود: هدف از این بازدیدها هدایت، رهبری و آموزش به‌ مدیران مدارس و رفع موانع موجود است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران از استقرار مجموعه 20 نفره از رؤسای ادارات مختلف اداره‌کل خبر داد و بیان کرد: این کارگروه به‌صورت دوره‌ای طی یک دوره تحصیلی در همه شهرستان‌ها و مناطق مازندران حاضر شده و به‌ بررسی مشکلات، موانع، هدایت و راهنمایی می‌پردازند.

این مسؤول استقرار پایه یازدهم و آغاز پروژه مهر 96 را مهم‌ترین موضوع این بازدیدها برشمرد و تصریح کرد: مباحثی با موضوعات استقرار پایه یازدهم، هدایت تحصیلی و سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، انتخاب و انتصاب مدیران و طرح سه‌ ساله شدن هنرستان و شاداب‌سازی مدارس از مهم‌ترین محورهای پروژه مهر 96 است.

نظری از ارائه بسته‌های آموزشی برای مقطع متوسطه اول در مازندران خبر داد و اظهار کرد: یکی از اقداماتی که امسال در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی صورت گرفته ارائه بسته آموزشی برای مدارس بوده که این بسته شامل دانش‌آموزان متوسطه اول در پایه هفتم، هشتم، نهم و پایه دهم است.

*ارائه بسته آموزشی در مدارس متوسطه اول

وی خاطر‌نشان کرد: با توجه به استقرار پایه یازدهم و همچنین سه‌ساله شدن دبیرستان‌ها نیازمند ارائه تقویم آموزشی مناسب برای مدارس بودیم که در این زمینه بسته آموزشی به‌همت کارشناسان آموزشی اداره‌کل تهیه شد و در سه‌ مرحله توأم با درس‌نامه و آزمون تقدیم دانش‌آموزان می‌شود و با برگزاری جلسات مشاوره، هدایت تحصیلی و آموزشی برای پایه یازدهم آماده می ‌شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران فاکتورهای موجود در این بسته‌های آموزشی، یادآور شد: این بسته شامل درس‌نامه، دوره‌‌های آموزش ضمن خدمت مدیران، معلمان و مشاوران و همچنین سه‌مرحله آزمون است که نخستین مرحله آن در چهارم آذر امسال به‌صورت همزمان در سراسر استان برگزار می‌شود.

این مسؤول در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی دریافت وجوهاتی از اولیا دانش‌آموزان، اظهار کرد: برابر دستورالعمل، دریافت هرگونه وجه جز برای بیمه و پول کتاب ممنوع است اما با توجه به روحیه مردم استان مبنی بر مشارکت اولیا در امور مدرسه که همان کمک مالی به مدارس است و به‌صورت دلخواه بوده منعی وجود ندارد.

*وجود 343 هنرستان به‌صورت مستقل

نظری به‌ وضعیت هنرستان‌های موجود در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در  نظام جدید در دوره دوم متوسطه سه‌ ساله می‌شوند اولویت شهرستان‌‌ها برای ساخت مدارس باید هنرستان‌ها شود.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 343 هنرستان به‌صورت مستقل و ضمیمه در سطح استان وجود دارد،  خاطر‌نشان کرد: امسال سه رشته جدید را در استان به تعداد رشته ‌ها اضافه کردیم که شامل مکاترونیک، فتوگرافیک و معماری داخلی بوده و با توجه به آمایش رشته در برخی از شهرستان‌های استان اعتبارات لازم به این مسأله اختصاص می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران از تخصیص اعتبار 800 میلیون تومانی از محل مساعدت و پیگیری استاندار مازندران به هنرستان‌ها خبر داد و گفت: این اعتبارات به‌صورت مرحله‌ای با اولویت هنرستان‌هایی که توسعه رشته دارند در حال اجرا بوده و برای تداوم این امر منتظر اعتبارات ملی هستیم.

*87 مدرسه لازم‌التوجه در مازندران

این مسؤول از اتخاذ تصمیماتی برای 87 مدرسه لازم‌التوجه استان در شاخه نظری و فنی حرفه‌ای خبر داد و اظهار کرد: برای مدارس لازم‌التوجه در مازندران که در شاخه نظری (تجربی، ریاضی و انسانی) 41 مدرسه و 46 هنرستان هم که دروس نهایی دارند را شامل می‌شود نیز که جلسات توجیهی تشکیل شد و اعتباراتی نیز اختصاص می‌یابد.

 نظری در مورد شرایط مدارس لازم‌التوجه بیان کرد: مدارسی که نمره ورقه نهایی دانش‌آموزان  زیر 10 هستند باید این کیفیت‌بخشی صورت بگیرد تا این مدارس به طراز استاندارد آموزشی برسند.

*افتتاح 90 درصد از فضاهای آموزشی

وی درباره تعداد مدارس فرسوده استان و برنامه‌های این حوزه، خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر 320 مدرسه فرسوده بالای 40 سال سابقه ساخت در استان وجود دارد که با همت اداره‌کل نوسازی قرار است تا آذرماه امسال در راستای پروژه مهر 42 مدرسه، کانون و مجتمع آموزشی افتتاح شود که تاکنون بیش از 90 درصد از این مدارس افتتاح شد.

*تشکیل کارگروه نظارت بر ساخت مدارس

معاون آموزش و پرورش مازندران به شیوه نظارت بر ساخت‌وساز فضاهای آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: در این‌باره نیز مورد کارگروه ویژه‌ای از سوی اداره‌کل تجهیز و نوسازی استان تشکیل شد تا در زمینه کیفیت ساختمان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز بررسی شود تا دغدغه مدارس از ابتدای ساخت تا انتها در بدو امر رفع شود.

نظری در پایان درباره عملکرد ستاد اسکان فرهنگیان در طول تعطیلات امسال نیز گفت: مازندران رتبه نخست را در کشور در پذیرش مسافران داشت و با توجه به اینکه نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل بالغ بر 25 درصد افزایش اسکان داشتیم بنابراین می‌طلبد تا دستگاه‌هایی مانند گردشگری، استانداری و وزارت ارشاد کمک کنند تا در راستای ایجاد خانه معلم و مراکز رفاهی و آموزشی با کمک خیران وضعیت مطلوبی ایجاد شود.

انتهای پیام/86028/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول