اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کاهش نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به 16.4 درصد/ ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش نرخ بیکاری به 16.4 درصد در استان گفت: تا پایان سال جاری 6 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو ایجاد می‌شود.

کاهش نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد به 16.4 درصد/ ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صابر مظاهری ظهر امروز در نشست شورای اشتغال از تشکیل کارگروه ارتقای اقتصادی، مشارکت‌های مردمی و رونق تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی تشکیل می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف تشکیل این کارگروه گفت: کاهش نرخ بیکاری، ارائه آموزش لازم به افراد بیکار حاشیه شهرها، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی بیان کرد: با تشکیل این کارگروه افراد بیکار شناسایی می‌شوند که شناسایی افراد بیکار منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها می‌شود.

این مسؤول در ادامه با اشاره به اجرای طرح تکاپو گفت: مطالعه طرح تکاپو یا توسعه کار و اشتغال پایدار از سوی جهاد دانشگاهی استان در حال انجام است که جامعه هدف این طرح بیشتر زنان سرپرست خانوار، معلولان و جوانان است.

مظاهری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء هشت استان پایلوت کشور در اجرای طرح تکاپو است که در این طرح ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی و توسعه اشتغال پایدار مناطق مخالف استان در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت بررسی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری 6 هزار فرصت شغلی در طرح تکاپو و در سه حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت ایجاد شود.

وی با اشاره به همکاری خوب برخی دستگاه‌های استان از جمله فنی و حرفه‌ای، صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، صندوق کارآفرینی امید، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... بیان کرد: یک هزار و 500 نفر شغل توسط این ادارات در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

این مسؤول خواستار همکاری بیشتر سایر ادارات در ثبت اطلاعات اشتغال شد و گفت: راه و شهرسازی یکی از دستگاه‌هایی است که اشتغال‌زایی خوبی دارد اما حتی تاکنون یک نفر را در سامانه رصد ثبت نکرده است.

مظاهری با اشاره به کاهش نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد از 17.7 درصد اسفند سال گذشته به 16.4 درصد در بهار 95 کاهش یافته است.

انتهای پیام/82024/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول