اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش ملارد:

بقای انسان به تعادل نیروهای درونی وابسته است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد گفت: بقا و تداوم انسان به تعادل نیروهای درونی وابسته است.

بقای انسان به تعادل نیروهای درونی وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، صبح امروز همزمان با هفته پدافند غیرعامل، خروج اضطراری در مدارس این شهرستان تمرین شد تا دانش آموزان با روش‌های اصولی خروج از ساختمان مدرسه در مواقع ضروری آشنا شوند.

همچنین با حضور مسئولین شهرستان، نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی با موضوع پدافند غیرعامل افتتاح شد.

در حاشیه این نمایشگاه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد به نیروهای متعدد در وجود انسان اشاره کرد و گفت: بقا و تداوم انسان به تعادل نیروهای درونی وابسته است به طور مثال حد اعتدال نیروی جذب، عفت، حد اعتدال نیروی خرد و دانش، حکمت و حد اعتدال نیروی دفع، شجاعت است.

محمد قادری‌تفرشی بیان کرد: حفظ شجاعت اقتضا می‌کند که انسان از همه قابلیت‌ها، چه نظامی و چه غیرنظامی برای دفاع از خود بهره ببرد.

وی ادامه داد: پدافند عامل در تخصص و مهارت نیروهای مسلح است در حالی که پدافند غیرعامل یا غیرنظامی در شرح وظیفه تک‌تک مردم هر کشور است که برای حفظ کیان و هستی خود، باید اصول پدافند غیرعامل را بیاموزند و شجاعانه در عمل به کار برند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملارد در پایان به برخی از اصول پدافند غیرعامل از جمله مقاوم‌سازی، اختفا، استتار، حفاظت و دفاع اشاره کرد و متذکر شد: مدارس به عنوان مراکز فرهنگ‌سازی، از مکان‌هایی است که علاوه بر آموزش و ترویج اصول پدافند غیرعامل در کتاب‌های آموزش دفاعی باید استانداردهای مقاوم‌سازی را داشته باشند تا در شرایط ویژه به عنوان پناهگاه مردم استفاده شوند.

انتهای پیام/3154/ی20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول