اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد اردبیل:

308 واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد است/ فعالیت آسانسور بدون گواهی ایمنی ممنوع است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 308 واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد اجباری هستند که این واحدها 458 فرآورده متنوع را تولید می‌کنند.

308 واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد است/ فعالیت آسانسور بدون گواهی ایمنی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: به تناسب حوزه فعالیت واحدهای صنعتی در بخش‌های صنعت، خدمات، حوزه گردشگری و ... ما نظارت‌هایمان را انجام می‌دهیم و با عوامل متخلف نیز به جد برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: هر واحد تولیدی که بر اساس شناسه استاندارد موارد ایمنی را رعایت نکند قطعا به عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شود که البته در مراحل مختلف تذکر، جرایم نقدی و ابطال پروانه را در انجام این بازرسی‌ها و نظارت‌ها مدنظر قرار می‌دهیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل  با بیان اینکه در طول سال همکاران ما برای ارتقای استاندارد محصولات تولیدی و تامین اعتماد مردم به این محصولات تلاش جدی را انجام می‌دهند، افزود: در حوزه کنترل نازل‌های سوخت که باید از استانداردهای اجباری برخوردار شوند ما به تناسب کالیبراسیون جایگاه‌های سوخت نسبت به  نظارت و اندازه‌گیری نازل به تناسب تامین یک لیتر سوخت اقدام می‌کنیم که در این زمینه بازرسی‌ها امسال حکایت از آن دارد که هیچ‌گونه موارد غیراستاندارد در جایگاه‌های سوخت و فعالیت نازل‌ها به ثبت نرسیده است.

علایی با بیان اینکه ما از طریق سامانه 1517 در خدمت مردم هستیم تا تخلفات حوزه سوخت و جایگاه‌داران را گزارش کنند، تصریح کرد: در 6 ماهه امسال هیچ گونه تخلفی از جایگاه‌های سوخت در مورد کم‌فروشی و یا غیراستاندارد بودن نازل‌ها گزارش نشده است.

پرونده تخلفی از واحدهای تولیدی شیر گزارش نشده است

وی در مورد پرونده مطرح شده در باب فعالیت یکی از کارخانه‌های لبنیات استان در مورد مخلوط کردن آب با شیر و فروش این محصول بیان کرد: ما در سال جاری به چنین مواردی برخورد نکردیم و دراین زمینه پرونده‌ای نیز تشکیل نشده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل یادآور شد: اگر این پرونده مربوط به سال‌های گذشته باشد ما به یقین گزارش تخلفاتی را به مراجع ذیربط اعلام کردیم اما در حال حاضر با نمونه‌گیری‌های مستمر تلاشمان بر این است تا استاندارد مورد نظر در تولید شیر در کارخانه‌ها رعایت شود.

علایی در مورد آخرین وضعیت استانداردسازی آسانسورها در ادارات و ساختمان‌های دولتی و عمومی گفت: هفت شرکت بازرسی به نمایندگی از شرکت‌های فعال کشوری در این زمینه در استان اردبیل فعالیت می‌کنند و به صورت مستمر کار نظارت بر فعالیت آسانسورها را انجام می‌دهد.

وی اجباری بودن این استاندارد را یادآور شد و گفت: همه دستگاه‌های دولتی و عمومی موظف هستند تا گواهی ایمنی استاندارد را در این زمینه دریافت کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: به هیچ‌وجه شهرداری بدون داشتن این گواهی ایمنی استاندارد پایان کار صادر نمی‌کند و ساختمان‌ها باید این موارد را با دقت رعایت کنند.

انتهای پیام/62001/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول