اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد

مرگ 29 نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: در 6 ماهه اول سال 95 تعداد 29 مورد فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در این استان اتفاق افتاد.

مرگ 29 نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منصور فیروزبخت ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در 6 ماهه اول سال 95 تعداد 29 مورد فوت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در این استان اتفاق افتاد که نسبت به سال گذشته که 16 مورد بود شاهد رشد چشمگیری در این زمینه بودیم.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از این 29 مورد، مرگ 17 نفر مربوط به سوء مصرف متادون و مرگ 12 نفر دیگر نیز مربوط به سوء مصرف سایر مواد مخدر بوده گفت: همچنین آزمایشات مربوط به مرگ 8 نفر از 12 موردی که از سوء مصرف سایر مواد مخدر فوت شده بودند نشان‌دهنده وجود متادون در بدن این افراد بود که این موضوع نشان از مصرف همزمان متادون با دیگر مواد مخدر توسط این افراد دارد.

این مسؤول با بیان اینکه دو نفر از افراد فوت شده بر اثر سوء مصرف مواد مخدر زن هستند، خاطرنشان کرد: هفت نفر از این افراد در گروه سنی 20 تا 25 سال، پنج نفر 25 تا 30 سال و 17 نفر دیگر بالای 30 سال سن داشتند.

فیروز بخت افزود: 20 نفر از افراد فوت شده بر اثر مصرف مزمن هروئین، چهار نفر مصرف‌کننده تریاک و پنج نفر شیشه بودند که به جز یک نفر که تحصیلات لیسانس داشت مابقی تحصیلات پایینی داشتند و این حاکی از آن است که اعتیاد بیشتر در بین افراد بی‌سواد جامعه رواج دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری متادون را داروی ترک مواد دانست و تأکید کرد: اما متأسفانه مشاهدات نشان‌دهنده آن است که برخی از معتادان از آن به عنوان جایگزینی برای مواد مخدر استفاده می‌کنند و به خاطر وجود ناخالصی در دیگر مواد مخدر یا گران بودن آن‌ها به متادون روی آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بعضاً مصرف همزمان تریاک و متادون باهم عوارضی ایجاد می‌کند که حتی منجر به مرگ فرد می‌شود تصریح کرد: لازم است بازرسی‌ها در مراکز ترک اعتیاد قوی‌تر شود تا سوء مصرف مواد مخدر در این اماکن ایجاد نشود.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظارت علمی روی کمپ‌های ترک اعتیاد صورت نمی‌گیرد و بعضاً دیده‌شده که با تنبیه یا استفاده از زور درصدد ترک اعتیاد فرد معتاد برمی‌آیند و رسیدگی‌های درمانی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/3339/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول