اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله علوی گرگانی:

علم فقه در برگیرنده تمام شئونات زندگی بشری است

یکی از مراجع تقلید گفت: فقه جزء علوم بسیار مهم است و هر چه در این مسیر کار و تلاش کنیم باز هم جای کار بیشتر وجود دارد؛ چرا که فقاهت با تمام شئونات و جنبه‌های زندگی بشر سر و کار دارد.

علم فقه در برگیرنده تمام شئونات زندگی بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی با اشاره به اینکه امروز با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش موضوعاتی همچون فضای مجازی وظیفه عالمان دین، فقیهان و مبلغان سنگین‌تر شده است، اظهار کرد: براساس فرمایش امام صادق(ع) عالمان دین و فقها باید وقت‌شناس باشند، چرا که هر روز با مسائلی جدید‌تر و پیچیده‌تر مواجه هستیم.

وی ادامه داد: فقه جزء چهار علمی است که امیرالمومنین(ع) آن را با اهمیت برشمرده‌اند و بر این اساس هر چه در این مسیر کار و تلاش کنیم باز هم جای کار بیشتر وجود دارد، چرا که فقاهت با تمام شئونات و جنبه‌های زندگی بشر سر و کار دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اختلاف مبنایی یکی از مسائل فقه است، تصریح کرد: فقها در موضوعات مختلف با هم اختلاف دارند و فعالیت موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی باعث کاهش تزلزل فقها می‌شود.

علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: علما و بزرگان قدیم از جمله شیخ بهایی و خواجه نصیرالدین طوسی جامع الفنون بودند ولی امروز به واسطه پیشرفت علم در عرصه‌های مختلف و وجود شبهات زیاد، نیاز است چنین موسسه‌هایی فقها را در زمینه احکام یاری کنند.

انتهای پیام/78009/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول