اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دام جهادکشاورزی استان یزد:

سالانه 440 تن گوشت شتر در استان یزد تولید می‌شود

معاون امور دام و طیور جهادکشاورزی استان یزد گفت: به طور متوسط سالانه مقدار 440 تن گوشت شتر در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

سالانه 440 تن گوشت شتر در استان یزد تولید می‌شود

نادرسلیم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در حاشیه همایش انجمن علمی شتر ایران در بافق اظهار داشت: یکی از برنامه‌های معاونت امور دام استان در پرورش شتر، تلاقی شتر دو کوهانه با شتر بومی برای افزایش راندمان تولید گوشت است.

معاون امور دام جهادکشاورزی استان یزد ادامه داد: در بحث حمایت از شترداران برنامه آموزشی و ایجاد کارگاه‌های آموزش عملی برای بهره‌برداران در صنعت شترداری و تدوین سند توسعه شتر کشور با برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت از مهمترین اولویت‌های کاری این معاونت است که در دست اجرا قرار دارد.

وی، جشنواره شتر و ایجاد سایت‌های گردشگری با محوریت شتر و برگزاری کنگره علمی شتر را از دیگر برنامه‌های حوزه معاونت امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: این برنامه‌ها در آینده نزدیک و در زمانی مناسب برگزار خواهد شد.

سلیم با بیان اینکه هم اکنون بیش‌از 14 هزار و 900 شتر در استان یزد نگهداری می‌شوند افزود: در این میان اردکان رتبه نخست و بافق و بهاباد به ترتیب در مرحله دوم و سوم قرار دارند و جمعیتی بالغ بر 600 شتردار در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی تعداد شتران بافق را 2 هزار و 500 نفر عنوان کرد و گفت: سالانه در این شهرستان بیش از 160 تن گوشت شتر تولید می‌شود.

به گزارش فارس، در همایش انجمن شتر ایران که به مدت یک روز در بافق برگزار شد کارشناسانی از استان‌های شترخیز سراسر کشور حضور داشتند.

انتهای پیام/2464/آ ۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول