اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کسانی که حساب‌های مادی را محاسبه می‌کنند از درک اربعین عاجز هستند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسانی که حساب‌های مادی را محاسبه می‌کنند از درک اربعین ناتوان و عاجز هستند.

کسانی که حساب‌های مادی را محاسبه می‌کنند از درک اربعین عاجز هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، سیدمحمد حسینی عصر امروز در دوازدهمین یادواره 45 شهید والامقام و شهید گمنام روستای کتشصت آبادان و دهستان چهارده این شهرستان و گرامیداشت شهدای مدافع حرم گیلان با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: درباره امام حسین(ع) برخی بزرگان گفته‌اند که ایشان گفتار و کردار را با خون خود گره زد.

وی با بیان اینکه عاشورا درس حماسه و مقاومت است، افزود: باید این کمالات را بشناسیم و مردم عراق می‌توانستند اربعین را فرصت استثنایی برای کسب درآمد خود بدانند اما به عشق امام حسین(ع) در طول سال اندوخته خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و آنهایی که حساب‌های مادی را محاسبه می‌کنند این وضعیت را درک نمی‌کنند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی به حدیثی از امام سجاد(ع) اشاره کرد و ادامه داد: امام سجاد(ع) فرمودند باید پیوند با امام حسین(ع) همواره برقرار باشد.

وی با بیان اینکه در سوریه طی 20 سال گذشته بارگاهی در حال ساخت بود و بعدها تکمیل شد، افزود: این بارگاه متعلق به اویس قرنی و یاران امام علی‌(ع) بود که تکفیری‌ها آن را از بین بردند.

حسینی به حضور شهدای مدافع برای مبارزه با تکفیری‌ها اشاره کرد و گفت: امروز به شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی افتخار می‌کنیم تا این مسیر متصل به امام عصر(عج) شود.

وی با اشاره به اینکه ما شیفته امام حسین(ع) و عاشق زیارت بارگاه ایشان هستیم، خاطرنشان کرد: تمام عالم و موجودات علاقه‌مند به زیارت حرم امام حسین(ع) هستند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: با وحدت و انسجام می‌توانیم به آرمان‌های انقلاب برسیم و نیاز است که در داخل کشور دلسوزان همت کنند و نباید به اعتماد مردم به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی جامعه خدشه وارد شود.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان در جمهوری اسلامی از مسؤولیت بیشتری برخوردارند، اضافه کرد: مدیران باید تلاش کنند نقطه ضعف نداشته باشند و به مردم نشان دهند همواره همراه با نظام هستند.

حسینی برخی اقدام‌ها در فتنه 88 را موجب دوری از آرمان‌های انقلاب و فاصله گرفتن با اهداف نظام دانست و ادامه داد: در این مسیر عده‌ای از مسیر انقلاب خارج شدند.

وی درباره نقش مهم جوانان در کشور یادآور شد: جوانان باید روحیه انقلابی را در کشور حفظ کنند و اگر برخی دچار ریزش شدند جوانان می‌توانند این ریزش‌ها را ترمیم کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، حفظ روحیه انقلابی در جامعه را ضروری دانست و گفت: اگر می‌خواهیم دنیای آباد داشته باشیم نیازمند تلاش و مجاهدت هستیم.

وی درباره برجام تصریح کرد: امتیازهای زیادی به طرف مقابل دادیم اما نوبت به آنها که رسید باز هم به دنبال بهانه هستند و این امر موجب بدبینی در بین مردم نسبت به آنها شده است.

حسینی شهدا را دارای جایگاه رفیعی خواند و خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم در مسیر راه خود دچار مشکل نشویم.

وی درباره اربعین حسینی تصریح کرد: آیت‌الله سیستانی به‌ دلیل استقبال بی‌نظیر مردم از اربعین حسینی بحث مکانی و زمانی را مطرح کردند و سیل مشتاقان مصداق فضیلت زیارت اربعین است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تنها بحث دفاع از خاک وطن نیست، افزود: شهادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس و مدافع حرم بحث ایمانی و اعتقادی بوده و رزمندگان با ایمان قلبی و برای رسیدن به اهداف والا در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی می‌کنند.

وی به موضوع چرایی محوریت مقاومت ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: کسانی که تصور می‌کنند ما نیاز به حضور در سوریه و لبنان و یمن نداریم به هیچ‌عنوان نمی‌توانند تحلیل درستی در ارتباط با اهداف شهدای مدافع حرم و رزمندگان شهید ما در دوران دفاع مقدس داشته باشند.

حسینی امنیت امروز ایران را حاصل خون پاک شهدا دانست و تصریح کرد: اگر ما از این حمایت‌های مستشاری، مادی و معنوی دست بکشیم چنین امنیتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه ادامه دادن راه شهدا توسط ما کوتاه آمدن دشمنان را به دنبال دارد، گفت: کنار گذاشتن روحیه مقاومت به ضرر ماست.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایستادگی مردم یمن در برابر هجوم وحشیانه و دولت کودک‌کش عربستان سعودی اشاره کرد و ادامه داد: مدعیان حقوق بشر می‌بینند آل‌سعود در یمن این همه کشتار راه انداخته اما سکوت می‌کنند و هیچ قطعنامه‌ و بیانیه حقوق بشری صادر نمی‌کنند.

 وی مجامع جهانی را در خدمت نظام سلطه و سرمایه‌داری دانست و خاطرنشان کرد: باید از مکتب عاشورا و شهدا یعنی همان مدافعان از اسلام و تکیه بر توان داخلی پیروی کنیم.

حسینی اضافه کرد: در شرایطی که شهدای مدافع حرم از همه‌ هستی خود می‌گذرند عده‌ای مانند کسانی که در مناصب و موقعیت‌هایی قرار دارند نباید از فرصت‌ها سوء استفاده کنند و موجب دلسردی مردم شوند.

وی با بیان اینکه اگر آنها خطا و لغزشی کنند قبح آنها بسیار ناپسندیده بوده و مانند مردم عادی نیست، یادآور شد: این امر آثار منفی دارد و در دنیای مجازی کافی است که کوچک‌ترین لغزشی را انجام دهیم که اگر این اتفاق بیفتد آن را بهانه قرار می‌دهند تا نظام، اسلام و ... را مورد هدف قرار دهند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شد: مردم و مدیران مراقب باشند که نقطه ضعفی را به دشمن نشان ندهند و مسؤولان به مردم خدمت کنند و این ظلم و جفا است که متصدیان امور به دنبال منافع، حزب و باند و گروه خود باشند.

حسینی با بیان اینکه هرگاه از رهبری فاصله گرفتیم ضربه خوردیم، تصریح کرد: باید مراقب باشیم و اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که دانشجویان بیایند و در نماز جمعه سخنرانی کنند این است که جوانان می‌توانند انگیزه انقلابی را در کشور حفظ کنند.

وی نفی کردن پیشرفت‌های هسته‌ای و نانو را جفا در حق شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهدای هسته‌ای با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، خدمات ارزنده‌ای را برای نظام انجام داده‌اند.

انتهای پیام/2300/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول