اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از نشست «تبیین سیاست‌ها و نحوه پرداخت تسهیلات توسعه» در همدان

قیاسی: اولویت همدان در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی لحاظ شود/ فعالیت کارخانه‌های آرد همدان با 28 درصد ظرفیت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان همدان گفت: برای ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه باید اولویت‌های استان در نظر گرفته شود.

قیاسی: اولویت همدان در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی لحاظ شود/ فعالیت کارخانه‌های آرد همدان با 28 درصد ظرفیت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نشست «تبیین سیاست‌ها و نحوه پرداخت تسهیلات توسعه» ظهر امروز به صورت ویدئو کنفرانس در استان‌های کشور با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و بانک‎های استان با محوریت وزارت کشور برگزار شد.

در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی همدان با بیان اینکه صندوق توسعه ملی منابعی است که از طرح‌های ملی به استانی داده می‌شود، اظهار کرد: این کنفرانس برای استفاده راحت‌تر از صندوق توسعه ملی تشکیل شده تا موانع کار مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

رضا قیاسی افزود: در این نشست برنامه‌ها، مشکلات و راهکار‌ها برای استفاده سهل‎الوصول از صندوق توسعه ملی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها 10 مشکل و 9 پیشنهاد برای این جلسه احصا کرده‌اند، ادامه داد: فرآیند تسهیل و پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی طولانی است به نحوی که گاهی تا 6 ماه به طول می‌انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان همدان با اشاره به اینکه برای ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه باید اولویت‌های استان در نظر گرفته شود، ادامه داد: هر استانی پتانسیل خاصی دارد که باید در ارائه تسهیلات اولویت داده شود.

وی کشاورزی را یکی از پتانسیل‌های استان دانست و بیان کرد: در استان همدان نهایت استفاده از آب و خاک انجام می‎شود، در نتیجه به دنبال بالا بردن راندمان تولید هستیم.

قیاسی با اشاره به اینکه گندم یکی از محصولات استراتژیک است اما کارخانه‌های آرد استان با 28 درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: امسال موضوع صادرات پنج تا 6 میلیون تن گندم به خارج از کشور مطرح شد، که در صورت تصویب می‌توان به جای گندم، آرد صادر کرد.

وی با بیان اینکه شرایط محصولی مانند سیب زمینی نیز مانند گندم است، بیان کرد: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از اولویت‌های استان همدان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان همدان منابع صندوق توسعه ملی را اهرمی برای جذب سرمایه‌گذار دانست و ادامه داد: عمده‌ترین حمایت برای جذب سرمایه‎گذار استفاده از منابع بانکی و صندوق توسعه ملی است و باید از آن برای جذب اولویت‌ها بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه سهم هر استان از منابع صندوق توسعه ملی باید مشخص شود، بیان کرد: سهم بانک‌های عامل نیز باید مشخص شده تا در کارگروه اشتغال با توجه به اولویت‌ها تعیین تکلیف شود.

قیاسی در ادامه در خصوص تسهیلات با تأکید بر اینکه باز پرداخت تسهیلات ارزی باید با واحد ریال باشد، زیرا نوسانات ارز موجب ضرر سرمایه‌گذار می‌شود، افزود: سرمایه‌گذار باید اختیار این را داشته باشد که در بازپرداخت تسهیلات ارزی از ریال یا ارز استفاده کند.

وی با بیان اینکه تشخیص سرمایه ثابت برای بخش صنعت در استان نداشته‌ایم، افزود: برای بخش صنعت تسهیلات رونق تولید پیش‌بینی نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان همدان با بیان اینکه صنعت استان نسبت به قابلیت و شرایط استان به جایگاه و حق خود نرسیده است، تأکید کرد: صنعت استان همدان نیاز به حمایت دارد و یکی از اولویت‌ها در استان بخش صنعت است.

انتهای پیام/89045/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول