اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

رئیس حزب «الاستقامة» مصر در گفت‌وگو با فارس:

آنچه در موصل جریان دارد، بی‌ارتباط با نبردهای حلب و سینا نیست

رئیس حزب «الاستقامة» مصر پیروزی در موصل را پیروزی برای تمام ارتش‌ها و نیروهای مسلح کشورهای منطقه دانست، چون براین باور است، آنچه در موصل جریان دارد، بی‌ارتباط با نبردهای جاری در حلب و صحرای سینا نیست.

آنچه در موصل جریان دارد، بی‌ارتباط با نبردهای حلب و سینا نیست

«عادل فخری دانیال»، رئیس حزب «الاستقامة» مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره تصریح کرد: پیروزی‌های ارتش عراق علیه گروه تروریستی داعش در موصل پیروزی برای سراسر منطقه در مبارزه‌اش با توطئه تروریستی که قصد تقسیم منطقه را دارد، محسوب می‌شود.

رئیس حزب «الاستقامة» مصر افزود: پیروزی در هریک از میدان‌های رویارویی با گروه‌های تروریستی تکفیری، تقویت کننده دیگر میدان‌های رویارویی با تروریسم تکفیری و ضربه‌ای مهلک به کشورهای توطئه کننده و هم پیمان با گروه‌های تروریستی است.

دانیال افزود: آنچه در موصل جریان دارد، با آنچه در حلب سوریه و صحرای سینا مصر رخ می‌دهد، بی‌ارتباط نیست، چون در این میدان‌ها هم شاهد مبارزه با تروریسم با نام‌ و نشان‌های مختلف مانند داعش و جبهه النصره و انصار بیت‌المقدس جهت مقابله با توطئه‌ای بزرگ هستیم که تمام منطقه را بدون استثنا نشانه گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم‌هایی که تعامل با دشمن و خیانت به جهان عرب و اسلام را برگزیدند، مانند شیوخ عرب حوزه خلیج فارس، جای در میان ملل و کشورهای منطقه ندارند و با پیروزی نهایی علیه توطئه‌کنندگان حتی کشورهای قدرتمند هم از آنها رویگردان می‌شوند.

رئیس حزب «الاستقامة» مصر ضمن تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در مقابله با تروریسم، گفت: پیروزی‌هایی که در یک جبهه محقق می‌شوند، اگر با اتحاد و یکدلی همراه باشد، سریع‌تر و در سطحی گسترده‌تر محقق خواهد شد، بخصوص که همه یک هدف یعنی مبارزه با تروریسم را دنبال می‌کنیم.

دانیال همچنین ضمن ستودن گروه‌های داوطلب مقاومت مردمی که در کنار ارتش‌ها و نیروهای مسلح کشورها درحال مبارزه با تروریسم هستند، گفت: مقاومت مایه افتخار و سربلندی امت عربی و اسلامی است و همین مقاومت است که به خوبی می‌داند، دشمن ملل منطقه جز صهیونیست‌ها و متحدانشان کس دیگری نیستند و بهمین دلیل است که با قدرت با آنها مبارزه می‌کند.

وی افزود: آمریکا با تمام قدرت تلاش دارد، منطقه را براساس طوایف و مذاهب تقسیم کند تا کشور و ملت قدرتمند و متحدی که توان مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی را داشته باشد، در منطقه وجود نداشته باشد و در این راه چه جنگ‌ها که در منطقه نکرده و چه مزدورانی که بخدمت نگرفته و چه توطئه‌هایی که نچیده است.

رئیس حزب «الاستقامة» مصر خاطر نشان کرد: آمریکا دروغ‌های خود را در قالب‌های نشر دموکراسی و حمایت از حقوق بشر و اقلیت‌ها در منطقه اشاعه می‌دهد، در حالی‌که در عمل تمام طرح‌ها و اقداماتش با آنچه شعار می‌دهد، در تضاد و تعارض است و در این کشور بدترین تعامل‌ها سیاه پوستان و مسلمانان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول