اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کیان:

دشمن از ذکر نام شهید فهمیده در کتب درسی هراس دارد

امام جمعه کیان گفت: تنها راه مبارزه با تهاجم فرهنگی، آموزه‌های مکتب عاشورایی امام حسین(ع)است که گوشه‌هایی از تجلیات آن شهید محمد حسین فهمیده‌ای ساخت که دشمن استکباری از ذکر نام این شهید در کتب درسی هم هراس دارد.

دشمن از ذکر نام شهید فهمیده در کتب درسی هراس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت الاسلام‌والمسلمین مهدی خدابنده در خطبه‌های نماز جمعه شهرکیان این هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: امامان معصوم علیهم‌السلام با شیوه‌های مختلف در معرفی دین تلاش می ورزیدند و به معرفی داده‌های غلط فرهنگ بیگانه می‌پرداختند.

وی افزود: بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی آموزه‌های مکتب عاشورایی امام حسین(ع) است که گوشه‌هایی از تجلیات آن شهید محمدحسین فهمیده‌ای ساخت که دشمن استکباری از ذکر درس شهادتش در کتب درسی در هراس است.

امام جمعه شهرکیان با اشاره به اینکه دنیاگرایی یک تهدید برای ارزش‌های اسلامی است، ادامه داد: انسان دین‌دار به دنبال دنیا نمی‌رود و بدان دل نمی‌بندد، بلکه آن را نردبان ترقی برای رسیدن به معنویات و کسب پاداش اخروی قرار می‌دهد و دین‌داری همیشه و همه‌جا با دنیاداری همراه نیست و آن کس که در بند حفظ دنیاست، از دین‌داری چیزی نمی‌داند.

خدابنده با هشدار نسبت به اینکه دنیاگرایی صاحبانش را به ورطه سقوط می‌کشاند، تصریح کرد: از این‌رو اهل بیت علیهم‌السلام پیروان خود را نسبت به عواقب دنیادوستی افراطی، هشدار می‌دهند و امام علی(ع) در این زمینه می‌فرماید، دنیا را محافظ دین خود بشمارید، اما هرگز با دین از دنیای خود پاسداری نکنید.

مدیر حوزه علمیه ثقلین، ضعف اعتقادی و فقر فرهنگی را یک تهدید دیگر برای ارزش‌های اسلامی دانست، و ادامه داد: پس از رحلت پیامبر(ص) همه چیز دگرگون شد، بسیاری از تازه مسلمان‌ها پیامبر اسلام را درک نکرده بودند و بدین خاطر مسلمانان با بسیاری از سؤالات روبه‌رو شدند و جز ائمه علیهم‌السلام کسی توان پاسخ‌گویی به آن‌ها را نداشت.

وی افزود:  فقر اعتقادی در روزهای نخست پس از رحلت پیامبراکرم(ص) نامحسوس بود اما به مرور زمان، فاجعه‌های دردناکی به بار آورد و دشمنان دین که متفرق شده بودند و یا ماسک دین به چهره زده بودند، با تفسیرهای مادی از دین، ضربه‌های غیرقابل جبرانی بر فرهنگ اسلامی وارد آوردند.

مهمترین وظیفه مسلمانان پاسداری از مرزهای عقیدتی اسلام است

خدابنده حفظ وحدت را اولین ابزار برای مقابله با دشمن عنوان کرد و افزود: دشمنان اسلام همواره از همبستگی امت اسلامی در هراس بوده و هستند و آن‌ها می‌خواهند با در هم شکستن روح همگرایی در جامعه، ریشه دین را در قلوب امت بخشکانند.

خطیب جمعه کیان با اشاره به اثرات مثبت دعا و نیایش در رسیدن به کمال و مبارزه با حملات دشمن در جنگ نرم، خاطر نشان کرد: رسیدن به کمال جز در سایه پرستش و نیایش به پیشگاه خدا میسر نیست و نیایش خالصانه عظیم‌ترین تحولات روحی را به وجود می‌آورد و در پرتو آن، باورهای اعتقادی افزایش می‌یابد.

خدابنده با اشاره به اینکه آنچه اکنون به‏ عنوان خطرى جدى نه فقط جهان اسلام بلکه بشریت را تهدید مى‌کند، جنگ فکرى و عقیدتى و انحرافات و باورهاى غلطی است، افزود: با میدان‏‌دارى عوامل تربیت‏‌یافته در اردوگاه استکبار و صهیونیسم بین‏‌الملل که به‏‌راه افتاده است و از ساده‏‌اندیشى و ضعف اطلاعات و ناآگاهى و بعضاً تعصبات قومى و مذهبى بخش‌هایى از امت اسلامى سوءاستفاده گسترده نموده و آتشى را برافروخته‏‌اند که تر و خشک در آن خواهند سوخت.

خطیب جمعه کیان افزود: قطعاً براى عاملان اصلى فتنه، تروریسم، داعش، تکفیرى و وهابى نه شیعه حرمتى دارد و نه سنى و چنان‏که بارها ثابت کرده‏‌اند، هرگاه منافعشان به خطر بیافتد، به همان میزان که به شیعه چنگ و دندان نشان مى‏‌دهند، به دیگر فرق اسلامى هم نشان مى‏‌دهند و پشت صحنه سیاست‌هاى شوم شیعه‏‌هراسى و ایران‏‌هراسى همان عناصر و عواملی هستند که در سطح بین‏‌الملل، اسلام‏‌هراسى را کلید زده‏‌اند.

انتهای پیام/3339/آ ۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول