اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم:

توسعه آموزش مهارت‌های لازم در پدافند غیرعامل امری ضروری است

فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: توسعه آموزش مهارت‌های لازم در پدافند غیرعامل امری ضروری است.

توسعه آموزش مهارت‌های لازم در پدافند غیرعامل امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان رباط کریم، سیعد بیات به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: یکی از اهداف توسعه پدافند غیرعامل صرفه‌جویی در هزینه‌های نیروی انسانی و ارتقای آستانه مقاومت مردمی در برابر تهدیدات است که این امر با ترویج آموزش‌های لازم میسر خواهد بود.

وی بیان کرد: بالا بردن توان دفاعی کشور، توزیع ثروت، جمعیت و سرمایه‌های ملی در اقصا نقاط  کشور از طریق برنامه‌های تمرکززدایی و پراکندگی زیرساخت‌های کلیدی و مراکز حیاتی یکی دیگر از اهداف پدافند غیرعامل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: پدافند غیرعامل، شامل مجموعه اقداماتی قبل از بروز خطر است و در زمان رخداد هرگونه تهدید طبیعب و غیرطبیعی موجب کاهش آسیب به  نیروهای انسانی، ساختمان‌ها، تأسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های حیاتی کشور می‌‌شود از اینرو باید اقدامات لازم برای توسعه مهارت‌های لازم در پدافند غیرعامل صورت پذیرد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) تصریح کرد: ما باید بسیجی عمل کنیم و با تمرکز و علاقه بیشتر و توجه به تدابیر فرمانده کل قوا سرعت کارها و دقت در امور را ارتقا بخشیم.

بیات با اشاره به جنگ نرم و هجمه‌های فرهنگی افزود: استفاده از آموزش‌های پدافند غیرعامل در این عرصه نیز کاربرد دارد و باید با ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی آسیب‌پذیری از این ناحیه را مورد کنترل قرار داد.

وی در پایان با اشاره به‌ قرار گرفتن در هفته پدافند غیرعامل خواستار آمادگی تمام دستگاه‌ها برای مواجهه با شرایط بحرانی شد و برگزاری مانورهای پدافند غیرعامل را گامی مؤثر برای سنجش نقاط آسیب‌پذیر عنوان کرد.

انتهای پیام/3154/ی/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول