اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان خبر داد

31 کشته در حادثه امروز/ شمار کشته‌شدگان باز هم بیشتر می‌شود/ برخی جنازه‌ها هنوز زیر واگن‌ها هستند

استاندار سمنان از بر جای ماندن 31 کشته در حادثه امروز دو قطار مسافری خبر داد و گفت: شمار کشته شدگان باز هم بیشتر می‌شود.

31 کشته در حادثه امروز/ شمار کشته‌شدگان باز هم بیشتر می‌شود/ برخی جنازه‌ها هنوز زیر واگن‌ها هستند

محمدرضا خباز دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به محل وقوع حادثه اظهار داشت: برخورد دو رام قطار مسافری که در مسیر ریلی محدوده راه آهن شمالشرق (1) کشور رخ داد، سبب کشته شدن شمار زیادی از هموطنانمان شد که تاکنون اجساد 31 نفر از سالن‌های قطار رهاسازی شده است.

وی تصریح کرد: صبح امروز قطار تبریز به دلایلی در محور ریلی سمنان- مشهد متوقف بوده و قطار سمنان از پشت با این قطار برخورد می‌کند.
استاندار سمنان اضافه کرد: تا به حال بیش از 71 نفر در بیمارستان ولایت دامغان بستری شده‌اند که 39 نفر از این تعداد سمنانی و 32 نفر نیز از تبریز هستند.
خباز ادامه داد: 9 نفر نیز در بیمارستان کوثر سمنان بستری شده‌اند و 16 نفر نیز مداوای سرپایی و از منطقه خارج شده‌اند.
استاندار سمنان افزود: به دلیل اینکه قطار واژگون شده، تعداد کشته‌شدگانی که تا این ساعت توانسته‌ایم شناسایی و جداسازی کنیم، 31 نفر است.
خباز در بیان علت حادثه امروز با توجه به وقوع نظیر این حادثه در سال 93 ادامه داد: این حادثه در محل ایستگاه رخ نداده است؛ ولی 4.5 کیلومتر با ایستگاه فاصله داشته که قطار تبریز مجبور به توقف شده و علل فنی آن در دست بررسی است.
وی برودت هوا و یخ‌زدگی در لکوموتیو را یکی از احتمالات وقوع این حادثه دانست و گفت: اینها احتمالات فنی است و داخل ایستگاه رخ نداده است و بین دو ایستگاه بوده است.
استاندار سمنان از بسیج همه نیروها و امکانات استان سمنان برای خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان سانحه امروز در محدوده راه‌آهن شمالشرق (1) خبر داد و اظهار داشت: همه مسئولان استان سمنان و ستاد مدیریت بحران از صبح تا این ساعت تمام تلاش خود را به کار برده است تا ابتدا مجروحان را از صحنه خارج کنند و سپس خود افراد سالم توسط چهار واگن سالم قطار تبریز منتقل شدند.
خباز بیان کرد: این قطار به راه خود ادامه داد و به مشهد مقدس عزیمت کرد تا بتوان با دقت بیشتری به خدمات رسانی ادامه داد.
وی تصریح کرد: بحث فنی که دلیل حادثه چه بوده است، زمان می‌برد و مسوولان فنی در حال بررسی هستند. همه عوامل اجرایی و فرمانداران مربوط از صبح در محل حضور دارند و در راه نجات مجروحان و سامان دادن بازماندگان و رهاسازی و شناسایی جنازه‌ها هستند.
استاندار سمنان افزود: تعدادی از واگن‌ها سوخته است و نتوانستیم برخی از افراد و جنازه‌ها را از زیر واگن‌ها خارج کنیم.
انتهای پیام/2779/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول