اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رودخانه خبر داد

صادرات 2 هزار تن خرما از بخش رودخانه به روسیه

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رودخانه از صادرات 2 هزار تن خرما از بخش رودخانه به روسیه خبر داد.

صادرات 2 هزار تن خرما از بخش رودخانه به روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، ناصر نورزاده با اشاره به صادرات 2 هزار تن خرما از بخش رودخانه به روسیه اظهار داشت: بخش رودخانه در شرق استان هرمزگان به دلیل داشتن آب و هوایی مناسب، تولیدکننده محصولات با کیفیت باغی ازجمله خرما است.

وی افزود: سطح زیر کشت نخلستان‌های این منطقه 5 هزار و 200 هکتار است و سالیانه قریب به 9 هزار تن انواع خرما تولید می‌شود و کریته، مضافتی، مرداسنگ، پیارم و بردیال از مهمترین ارقام خرما در بخش رودخانه هستند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رودخانه گفت: امسال بیش از 2 هزار و 500 تن خرما به ارزش 2 میلیون و 300 هزار دلار به کشورهای روسیه و تاجیکستان صادر شده است.

نورزاده خاطرنشان کرد: روستاهای نازدشت، رودخانه بر، دلوابان و مسافرآباد از مناطق مهم تولید خرما در این منطقه است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه صنایع بسته‌بندی و فرآوری نقش مهمی در صادرات محصولات دارند بیان داشت: بخش رودخانه با ظرفیت بسیار خوبی که در تولید محصولات باغی و زراعی دارد به دلیل کمبود زیرساخت‌های مناسب صنایع بسته‌بندی و فرآوری امکان صادرات محصولات بیشتر را ندارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از تسهیلات اعطایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، در جهت توسعه صادرات محصولات گام بردارند.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش رودخانه عنوان کرد: هم‌اکنون در بخش رودخانه 3 واحد سردخانه با ظرفیت 6 هزار تن و 3 واحد بسته‌بندی با ظرفیت 3 هزار و 500 تن  فعالیت می‌کنند که جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیستند.

نورزاده افزود: ایجاد صنایع بسته‌بندی و فرآوری یکی از نیازهای اساسی بخش کشاورزی رودخانه است.

انتهای پیام/3264/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول