اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت 615 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 615 پژوهش‌سرای دانش آموزی در کشور خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده توانستیم زمینه پژوهش را برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

فعالیت 615 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی زرافشان ظهر امروز در همایش تجلیل از نخبگان علمی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: آموزش و پرورش همه استان‌های کشور در سال‌های اخیر در حال تلاش هستند که جایگاه خود را ارتقا داده یا جایگاه قبلی را حفظ کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هفته پژوهش، افزود: برگزاری هفته پژوهش اهمیت رویکرد پژوهشی در نظام آموزشی کشور به خصوص آموزش و پرورش و آموزش عالی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در طول سه سال گذشته با باور کردن ظرفیت‌های دانش‌آموزی، معلمان، توان و تجربه مدیران توجه ویژه به توسعه امر پژوهش داشته است.

این مسوول باور درونی (ظرفیت جمعیت دانش‌آموزی) و باور بیرونی (توانمندیهای علمی دانش‌آموزان) باعث شده تا فعالیت‌های علمی و پژوهشی مورد حمایت مسوولان کشوری واقع شود.

زرافشان با اشاره به حمایت‌های معاون علمی و پژوهشی ریاست جمهوری، ستاد نانو، سلول‌های بنیادی، هوا و فضا و دیگر ستادها، گفت: در این سال‌ها موفق شدیم تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را از 300 به 615 پژوهش‌سرا ارتقا دهیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، افزود: این حمایت باعث شد تا در حال حاضر شاهد برگزاری جشنواره‌های متعددی مانند خوارزمی، نوجوان، دریا، هوا و فضا، زیست فناوری، گیاهان دارویی و جابر بن حیان در مدارس سراسر کشور باشیم.

وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان در این جشنواره‌ها، گفت: برخی از طرح‌های دانش‌آموزی در سطح کشور برگزیده و به عنوان طرح تجاری‌سازی انتخاب شده‌اند.

این مسوول، تبدیل طرح‌های پژوهشی در راستای کمک به توسعه کشور را یکی از دغدغه‌های مهم مسوولان امر در این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم تا کارهای پژوهشی دانش‌آموزان با توجه به نیازهای جامعه تنظیم و به پدیده‌ای برای توسعه کشور تبدیل شود.

زرافشان بر شناسایی و توانمندسازی دانش‌آموزان نخبه در مدارس تاکید کرد و یادآور شد: باید این افراد با استعداد را شناسایی و با حمایت کردنشان، آنها را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با اشاره به تعداد بالای نخبگان علمی و پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، گفت: این اتفاق نشان‌دهنده این است که آموزش و پرورش این استان در جهت شناسایی و توانمندسازی نخبگان در حرکت است.

انتهای پیام/82028/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول