اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی والی بدخشان در گفت‌وگو با فارس:

راه 9 شهرستان منتهی به «فیض‌آباد» بسته است/ آمادگی کامل برای برف‌روبی داریم

سخنگوی والی «بدخشان» با اشاره به بارش های اخیر برف در این ولایت گفت: راه این شهرستان‌ها صعب‌العبور بوده و امکان برف‌روبی آن وجود ندارد.

راه 9 شهرستان منتهی به «فیض‌آباد» بسته است/ آمادگی کامل برای برف‌روبی داریم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، برخی ولایت‌های افغانستان در اوائل سرمای زمستان شاهد بارش‌های برف شدیدی است تا حدی که بهمن‌های کشنده و ترافیک‌ها طولانی را به همراه دارد.

بدخشان یکی از ولایت‌های سردسیر افغانستان محسوب می‌شود که همه ساله تا مرز 2 متر برف هم در برخی مناطق آن باریده و سبب ترافیک‌های طولانی و حتی چند ماهه می‌شود.

برخی رسانه‌های خارجی از جمله بی.بی.سی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده که بارش شدید برف در جریان روزهای اخیر سبب بسته شدن شاهراه‌های شهرستان‌های این ولایت شده و به این ترتیب صدها ساکن شهرستان‌ها در شهر «فیض‌آباد» مرکز بدخشان گیر کرده اند.

در جریان یک هفته اخیر هیچ برفی نباریده است

اما «نوید فروتن» سخنگوی والی بدخشان در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با تکذیب گزارش بی.بی.سی اعلام کرد: از یک هفته به این طرف شهر فیض‌آباد و شهرستان‌های نزدیک به مرکز بدخشان آفتابی بوده و هیچ برفی نباریده است.

فروتن تصریح کرد: راه شهرستان‌های بدخشان در جریان روزهای اخیر به دلیل بارش برف بسته نشده و این گزارش‌ها حقیقت ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه شهرستان‌های سردسیر بدخشان بویژه شهرستان «درواز» گفت: راه این شهرستان از ماه جوزا تاکنون بسته است.

راه 9 شهرستان بسته است

سخنگوی والی بدخشان با تأکید بر اینکه شاهراه 9 شهرستان منتهی به شهر فیض‌آباد از خرداد ماه به این طرف بسته است، تصریح کرد: راه این شهرستان‌ها همه ساله بسته می‌شود.

وی در مورد چرایی عدم برف‌روبی راه این شهرستان‌ها، خاطر نشان کرد: راه این شهرستان‌ها صعب‌العبور بوده و امکان برف‌روبی آن وجود ندارد.

نوید فروتن با اشاره به برف‌های اخیر گفت: آخرین بار در بدخشان یک هفته پیش برف باریده بود و سبب بسته شدن راه برخی شهرستان‌ها از جمله «اشکاشم» و «بهارک» شد.

آمادگی کامل برای برف‌روبی داریم

وی افزود: ما با همکاری ریاست فوائد عامه توانستیم بدون هیچ معطلی جاده‌های منتهی به این شهرستان را برف‌روبی کنیم.

سخنگوی والی بدخشان در ادامه با بیان اینکه راه شهرستان‌های دوردست مانند «شغنان» بسته شده گفت: ساکنان شغنان از مسیر تاجیکستان به فیض‌آباد رفت‌وآمد می‌کنند.

فروتن در پایان سخنان خود تأکید کرد: مسئولان دولت محلی بدخشان متعهد به باز کردن تمام جاده‌هایی است که به دلیل بارش برف بسته می‌شوند، اما مردم نیز باید در این راستا با دولت محلی همکاری باشند.

ولایت بدخشان یکی از ولایت‌های سردسیر افغانستان است که در جریان زمستان‌ها شاهد بهمن‌های کشنده است که برخی ساکنان این ولایت در نتیجه آن جان می‌دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول