اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش سمنان خبر داد

اجرای برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» در 55 مدرسه استان سمنان

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» در 55 مدرسه استان خبر داد و گفت: درصد قبولی سمنانی‌ها در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی بسیار کم است.

اجرای برنامه «تعالی مدیریت مدرسه» در 55 مدرسه استان سمنان

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان، حسین فولادیان ظهر امروز در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه و کارشناسان آموزش ادارات آموزش و پرورش استان که در خانه معلم سمنان برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضع آموزشی دانش‌آموزان متوسطه استان و مقایسه آن با کشور پرداخت.

وی اظهار داشت: اگر آموزش متوسطه دوم در استان سمنان، تابلوی عملکردی خود را بالا گرفته، در سایه حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و همراهی و تلاش وافر همکاران، معاونان و کارشناسان ما در سطح مناطق است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه استان چند سالی است که در کنکور سراسری رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: برخی می‌گویند کسب این رتبه به دلیل وجود دانشگاه‌های زیاد در استان سمنان بوده و این امری طبیعی است؛ اما ما در پاسخ می‌گوییم در سال جاری 22 درصد از دانش‌آموزان استان در دانشگاه‌های روزانه و شبانه قبول شده‌اند که از این حیث حتی از استان یزد که در رتبه اول قرار دارد، نیز جلوتر هستیم.

فولادیان بیان کرد: درصد قبولی ما در دانشگاه‌های پیام نور و غیرانتفاعی بسیار کم است و با استان‌های صدر جدول بسیار فاصله داریم و این امر نیز به دلیل این است که دانش‌آموزان ما انتخابشان این دو دانشگاه نبوده و اکنون 30 درصد از دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی سال گذشته پشت کنکور به همین دلیل مانده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به پروژه مهر تحصیلی گفت: این پروژه فعالیتی درون‌سازمانی است و مجموعه معاونت‌های استان را زیرپوشش خود قرار می‌دهد و باید گفت سمنان جزء استان‌های برتر در پروژه مهر بوده که به همت معاونت‌های آموزش مناطق به دست آمده است.

فولادیان بیان داشت: آموزش متوسطه اول استان سمنان در حوزه گروه‌های آموزشی رتبه‌های اول کشوری را بر اساس شاخص‌های اندازه‌گیری به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در توسعه متوازن رشته‌ها نیز از استان‌های پیشتاز بوده که هم در رشته‌های نظری و هم فنی و حرفه‌ای و کاردانش از استان‌های برتر است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: 42 درصد از دانش‌آموزان استان سمنان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند و این در حالی بوده که میانگین کشوری، 33 درصد است.

فولادیان بیان داشت: در خصوص درصد قبولی دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی در خردادماه 91 درصدی بیش از 79 ثبت شده بود و در خردادماه سال جاری، این درصد به بیش از 92 درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در نانوتکنولوژی نیز جزء استان‌های برتر کشور بوده و کسب دو مدال طلا در سال گذشته نشانی از این برتری دارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در درصد قبولی امتحانات دوره متوسطه اول نیز به شاخص 5/98 رسیده‌ایم که شرایطمان در کشور جزء استان‌های اول و دوم است.

فولادیان به برنامه تعالی مدیریت مدرسه نیز اشاره کرد و افزود: 55 مدرسه استان مجری این برنامه هستند که نتیجه ارزیابی‌ها این بود که مدرسه بوستان دانش گرمسار از مدارس برتر استان در کشور بوده است.

انتهای پیام/74007/ب/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول