اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته جوانان هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

یکه‌تازی تیم فوتبال نونهالان سپاهان یاسوج در کشور مرهون هدایت متفکرانه کادر فنی

رئیس کمیته جوانان هیأت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکه‌تازی تیم فوتبال نونهالان سپاهان یاسوج در کشور مرهون هدایت متفکرانه کادر فنی این تیم است.

یکه‌تازی تیم فوتبال نونهالان سپاهان یاسوج در کشور مرهون هدایت متفکرانه کادر فنی

امید حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان یاسوج و سپاهان اصفهان در چارچوب رقابت‌های لیگ‌برتر نونهالان کشور که در یاسوج با یک گل به نفع تیم زردپوش این شهر به پایان رسید اظهار کرد: با توجه به اینکه در این رده سنی مهمترین ابزار برای برگزاری یک بازی خوب داشتن یک زمین چمن هموار و مناسب است در نیمه اول شاهد یک بازی کاملاً بی هدف از جانب هر دو تیم بودیم.

وی گفت: تعداد پاسهای هر تیم به ندرت به سه پاس می‌رسید و هر دو تمام نیمه اول سعی داشتند از بازی مستقیم استفاده کنند و دلخوش به استفاده از ضربات کرنر و ایستگاهی بودند و خرابی زمین با وجود بازیکنان تکنیکی در هر دو تیم عملاً کارهایی ترکیبی و استفاده از تاکتیک‌های هجومی را سخت و غیر‌قابل اجرا کرده بود.

وی افزود: در نیمه دوم با تعویض‌هایی که تیم سپاهان یاسوج انجام داد و تغییراتی که در آرایش تیمی خود ایجاد کرد با تغییر سیستم و با گماردن بازیکن شماره 23 خود در کنار دیگر مهاجم خود حمیدرضا روانبد در بین مدافعین حریف و استفاده از سیستم 4-4-2 و با بازی‌گردانی بازیکن شماره 15 خود در میانه زمین کاملاً نبض بازی را در دست گرفت و بر تیم حریف مسلط شد.

این کارشناس فوتبال و مسؤول کمیته جوانان هیأت فوتبال استان گفت: بارها روی خلاقیت و توان‌مندی بازیکنان خود دروازه حریف را با خطر مواجه کرد طوری که بازی هوشمندانه، تاکتیکی و رو‌به‌جلو یاسوج باعث شده بود که تیم اصفهانی کاملاً در زمین خود و با تمام بازیکنانش به یک دفاع فشرده روی بیاورند و فقط به زیر توپ بزنند که در اواسط نیمه دوم بالاخره فشار حملات تیم یاسوجی جواب داد و روی سماجت بازیکن شماره 9 خود و تیز‌هوشی بازیکن شماره 23 به گل برتری رسید.

حسینی افزود: به نظر من نتایج خوب و شگفت‌انگیز تیم سپاهان یاسوج با وجود مشکلات زیاد و عدم حمایت کافی از طرف مسؤولان مرهون توان‌مندی مربی زحمتکش خود بوده که نشان از تسلط و مهارت وی به کار در تیم‌های پایه است.

وی افزود: نکته قابل ذکر این که اسکلت تیم نونهالان سپاهان یاسوج از بازیکنان تیم منتخب استان که توسط کمیته جوانان استعدادیابی و  در سال 1393 به فستیوال مدارس فوتبال کشور اعزام شده بود تشکیل شده و به نظر من و با توجه به تجربه و مسؤولیتی که در بخش جوانان و استعدادیابی دارم در صورتی که 20 درصد امکانات باشگاهی همانند سپاهان اصفهان در اختیار کمیته جوانان و تیم‌های باشگاهی استان باشد با توجه به اینکه تمامی مناطق استان سرشار از استعدادهای خوب و با کیفیت است با یک برنامه‌ریزی دقیق و مستمر و بلند مدت می‌توان شاهد حضور تعداد زیادی از این بازیکنان در سطح اول کشور بود.

حسینی خاطرنشان کرد: کما اینکه هم اکنون بیش از ده نفر از بازیکنانی که در چند‌سال اخیر توسط کمیته جوانان استعدادیابی و کشف شده‌اند به عضویت تیم‌های پایه باشگاه‌های استانهای همجوار همانند اصفهان، فارس و خوزستان در آمده‌اند.

انتهای پیام/2571/پ40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول