اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور

هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در قم برگزار می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان قم از برگزاری هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با موضوع مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور روز 22 آذر امسال در قم خبر داد.

هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در قم برگزار می‌شود

ابوالفضل پورمحمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به هجدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور اظهار کرد: پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی، مدیریت بحران کشور، صدا و سیما، هلال احمر، سازمان دانش‌آموزی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس در بحث مانور زلزله فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد:‌ این مانور روز 22 آذر امسال ساعت 10 در تمام مدارس و مقاطع استان انجام می‌شود، البته این مانور در آموزشگاه فرزانگان با حضور مدیر آموزش و پرورش استان و معاونان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان قم با اشاره به طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) گفت:‌ این طرح آموزش دانش‌آموزان را در زمینه زلزله در دستور کار دارد تا بتوانند بحث مانور زلزله را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: خروج و پناه‌گیری صحیح در این طرح آموزش داده می‌شود و علاوه بر این امر مدیریت بحران محله نیز در این قضیه فعال شده و خانواده‌ها و کسبه اطراف مدرسه که در زمان بحران یا زلزله ممکن است، دچار حادثه شوند، در این مانور شرکت می‌کنند.

پورمحمدیان با بیان اینکه سه گروه سبز، سفید و قرمز در این مانور فعال هستند، گفت:‌ هر یک از گروه‌ها در یک بخش فعالیت می‌کنند و مکان‌های امن را شناسایی می‌کنند و پناه‌گیری را انجام می‌دهند.

وی از نواخته شدن زنگ زلزله روز 22 آذر امسال خبر داد و افزود: به محض نواخته شدن زنگ زلزله دانش‌آموزان خروج اضطراری را از درهای مطمئن انجام می‌دهند و در محل‌ها و مناطق امن پناه‌گیری صحیح دارند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان قم خاطرنشان کرد: پیش از مانور گروه سبز نقشه‌های ساختمانی مدرسه را بررسی و مکان‌های امن را شناسایی می‌کند، این گروه شامل کارشناسان نوسازی مدارس، شهرداری و ستاد بحران مدرسه است.

وی عنوان کرد: آموزش‌هایی که دانش‌آموزان در طول سال دریافت کردند، در مانور اجرا می‌کنند. اطفای حریق، خروج اضطراری و پناه‌گیری صحیح از جمله اموری است که دانش‌‌آموزان در مانور زلزله انجام می‌دهند.

پورمحمدیان یادآور شد: باید در نظر داشت دانش‌آموزان با خانواده‌ها در ارتباط هستند، بنابراین می‌توانند خانواده‌ها را آموزش دهند.

انتهای پیام/78003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول