اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد

برگزاری آئین بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در بروجرد/ آیت‎الله هاشمی یک روحانی به تمام معنا بود

آئین بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در مسجد امام بروجرد برگزار شد.

برگزاری آئین بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در بروجرد/ آیت‎الله هاشمی یک روحانی به تمام معنا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ظهر امروز آئین بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی با حضور اقشار مردم، ادارات، نهادها و دستگاه‎های اجرایی در مسجد امام این شهرستان برگزار شد.

امروز و همزمان با بسیاری از شهرهای کشور آئین بزرگداشت ارتحال آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در بروجرد برگزار و از خدمات یار دیرین امام و رهبری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدردانی شد.

یکی از روحانیون بروجرد در این آئین با اشاره به سه دوره زندگی آیت‎الله رفسنجانی گفت: وی در سن 14 سالگی و به منظور فراگیری علم و دانش و علوم قرآنی و الهی به قم رفت، تا از سرچشمه انسان‎های وارسته و فقهای عالی مقام و مراجع تقلید توشه علمی فرا گیرد.

حجت‎الاسلام احمد گودرزی اظهار کرد: آیت‎الله رفسنجانی نزد آیت‎الله بروجردی و امام خمینی (ره) به عنوان دو شخصیت برجسته، متفکر و اندیشمند پرورش یافت و اخلاق، کمال و درس حقیقت را از محضر این دو عالم بزرگ آموخت.

وی عنوان کرد: آیت‎الله هاشمی رفسنجانی مجاهدت، از خود گذشتگی، مبارزه با انسان‎های طاغوتی و حکومت ستمشاهی را در مکتب امام راحل فرا گرفت و در این راه از پای ننشست.

این روحانی شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: وی با تحمل 4 سال و 5 ماه زندانی شدن در زندان‎های ساواک از مسیر اسلام، قرآن و  امام عقب‎نشینی نکرد و با تحمل شکنجه‎ها به اسلام نزدیک‎تر شد.

گودرزی از آیت‎الله رفسنجانی به عنوان یک روحانی به تمام معنا یاد و بیان کرد: مجاهدت و تلاش‎های بی‎وقفه در مسیر اسلام و انقلاب و رفیق رهبر بودن از او یک شخصیت برجسته و جهانی ساخت.

وی از آیت‎الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رفیق دیرین و یار مخلص مقام معظم رهبری یاد و تصریح کرد: دوستی 59 ساله وی با رهبر معظم انقلاب و دست اخوت، برادری و همدلی میان آنها همواره تا پایان زندگی این عالم فقید باقی ماند.

این روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به حرکت خودجوش و مردمی ملت ایران در تشییع پیکر آیت‎الله رفسنجانی اشاره و اظهار کرد: مردم وفادار به اسلام و انقلاب با حضوری باشکوه و مثال‎زدنی در این آئین صحنه‎های زیبایی را از حضور خود به نمایش گذاشتند.

گودرزی تاکید کرد: حضور بالغ بر دو و نیم میلیون نفر در آئین تشییع پیکر آیت‎الله رفسنجانی آئین بسیار زیبایی را از در بدرقه امیرکبیر زمان و غمخوار اسلام و قرآن رقم زد که شایسته تقدیر است.

وی افزود: پیکر این روحانی مجاهد، یار رهبر و امید انقلاب بر دستان جمعیت عزادار حاضر در آئین تدفین آیت‎الله هاشمی رفسنجانی تشییع و در کنار مرشد و مراد وی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده شد.

این روحانی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه آحاد مردم روحانیت در خط ولایت و رهبری انقلاب را دوست دارند، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش زیادی را با هدف خارج کردن روحانیت از صحنه به کار بسته‎اند، اما نتوانسته‎اند که به این پشتوانه مهم آسیب بزنند.

گودرزی با اشاره به اینکه ناامنی، بمباران، کشتار و قتل عام در کشورهای همسایه حاصل عدم هماهنگی‎ها است، بیان کرد: این در حالی است که ایران اسلامی در سایه برقراری همدلی بین مردم و مسئولان با مقام معظم رهبری در امنیت و آرامش به سر می‎برد.

وی بر ضرورت پیروی و تبعیت همه اقشار مردم و مسئولان از رهبری فرزانه انقلاب تاکید و عنوان کرد: عشق و ارادت آحاد مردم به مقام معظم رهبری گواه پیروی آنها از فرامین معظم له است.

گفتنی است، آئین بزرگداشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان بروجرد با مداحی یکی از مداحان اهل بیت(ع) ادامه یافت.

انتهای پیام/85012/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول