اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد

اتمام طرح بررسی شهر تاریخی سیمره

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از اتمام طرح بررسی شهر تاریخی سیمره خبر داد.

اتمام طرح بررسی شهر تاریخی سیمره

عبدالمالک شنبه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: استان ایلام جاذبه‌های تاریخی گردشگری و مذهبی فراوانی دارد که بیشتر این آثار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: استان ایلام به عنوان بخشی از تمدن ایلام باستان دارای ابنیه و آثار باستانی فراوان و جاذبه‌های تاریخی طبیعی است.

وی ادامه داد: استان ایلام از قابلیت‌های برجسته و با ارزشی در زمینه گردشگری برخوردار است و به تازگی نیز 13 اثر تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این مسؤول اضافه کرد: این آثار بیشتر شامل تپه‌ها و محوطه‌های باستانی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره ساسانی است که عمدتا در شهرستان‌های دهلران، ایوان و چرداول هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: با این 13 اثر تعداد آثار تاریخی ثبت شده استان ایلام به 735 اثر می‌رسد و 21 اثر معنوی هم ثبت شده داریم و 10 پرونده دیگر هم در این زمینه آماده برای ثبت آثار معنوی است.

شنبه‌زاده تصریح کرد: 6 آثار طبیعی و 5 اثر مکان رویداد در آثار ملی کشور ثبت شده است که جمعا 767 اثر از استان ایلام در بخش‌های مختلف فعلا در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام همچنین از اتمام طرح  بررسی شهر تاریخی سیمره خبر داد و گفت: کار طرحی و مطالعه برای تبدیل به موزه با دانشگاه شهید بهشتی تهران مکاتبه شده و مورد تایید قرار گرفته و از این به بعد فعالیت‌های که در شهر تاریخی انجام خواهد شد برابر طرح مطالعاتی بوده و فضا به گونه‌‌ای فراهم خواهد شد که گردشگران بتوانند از شهر تاریخی بازدید کنند.

وی ادامه داد: مطالعه و طراحی برای به روز کردن 3 موزه مردم‌شناسی استان ایلام نیز در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان ایلام قرار دارد.

انتهای پیام/2246/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول