اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دومین یادواره سرلشکر شهید عبدالرضا کوپال:

استکبار از رواج فرهنگ شهادت و ایثارگری هراس دارد

دبیر ستاد دومین یادواره سرلشکر شهید عبدالرضا کوپال گفت: استکبار جهانی از رواج فرهنگ شهادت و ایثارگری هراس دارد.

استکبار از رواج فرهنگ شهادت و ایثارگری هراس دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محسن یعقوبی‎فر عصر امروز در دومین یادواره سرلشکر شهید عبدالرضا کوپال اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت علاوه بر ایمن کردن جمهوری اسلامی ایران در برابر استعمارگران، در حال تسری به کشورهای همسایه از جمله سوریه، عراق و لبنان است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت‎طلبی و ایثارگری برگرفته از حرکت بسیج و بسیجی جنگیدن است، عنوان کرد: بر این اساس در صورتی‌که نتوانیم، فرهنگ شهادت، ایثار و مقابله با استکبار جهانی را به نسل سوم انقلاب و نسل‎های پس از آن منتقل کنیم، ضرر کرده‎ایم.

دبیر ستاد دومین یادواره سرلشکر شهید عبدالرضا کوپال بیان کرد: باید به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنیم که در حوزه‎های مختلف حتی اقتصاد و خصوصا اقتصاد مقاومتی فرهنگ بسیجی را به عنوان الگو و نقشه راه پیش روی خود قرار دهیم.

یعقوبی‎فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای والامقام از جمله شهدای نیروی هوایی شهرستان بروجرد و شهر اشترینان مغفول و ناشناخته مانده‎اند، تاکید کرد: باید پذیرفت که به درستی از دلیرمردانی همچون شهیدان طباطبایی، منصفی، کوپال و دیگر شهدای دفاع مقدس به خوبی یاد نشده است.

وی برگزاری یادواره سرلشکر شهید خلبان عبدالرضا کوپال را از اقدامات صورت گرفته در جهت معرفی هر چه بیشتر چهره‎های برجسته دوران دفاع مقدس برشمرد و خاطرنشان کرد: این در حالی است که همواره از شهدا به عنوان اسطوره‎های حماسه‎آفرینی یاد می‎شود.

دبیر ستاد دومین یادواره سرلشکر شهید عبدالرضا کوپال افزود: به عبارت بهتر شهیدان کسانی بودند که توانستند، حماسه‎آفرینی کرده و اسطوره‎های باور نکردنی را با تاسی از قیام امام حسین(ع) به ظهور و بروز برسانند.

یعقوبی‎فر تاکید کرد: به این ترتیب شهدای قهرمانی همچون باکری، همت، بروجردی، کوپال و صارمی از لابلای اوراق تاریخ باستان بیرون آمده و ثابت کردند که هر شهر و کوچه یک رستم دستان دارد.

وی با اشاره به حماسه‎آفرینی‎های شهید عبدالرضا کوپال تصریح کرد: او در عنفوان جوانی دلیرانه جنگید و به همراه هم‎رزمان خود توانست، به دنیا ثابت کند که اگر استکبار جهانی از جمهوری اسلامی ایران هراس دارد، ناشی از ساری و جاری بودن فرهنگ ناب ایثار و شهادت در کشور است.

دبیر ستاد دومین یادواره سرلشکر شهید عبدالرضا کوپال افزود: این شهید والا قدر از خطه شهیدپرور اشترینان در کمتر از 4 ماه در 120 عملیات شرکت کرد و پس از رشادت‎های فراوان به درجه والای شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/85012/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول