به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پروین علیزاده امشب در حاشیه نشستی با جمعی از بانوان فعال در حوزه امور اجتماعی اظهار کرد: یکی از هدفهای اصلی هر سازمان، جلب رضایت مردم و بخصوص مشتریان و مخاطبان آن سازمان و توجه به نیازهای ارباب رجوع از طریق ارائه خدمات با کیفیت مطلوب است.
وی افزود: در نظام اداری و اجرایی، رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصههای اصلی سنجش کارآمدی و رشد و توسعه است و مولفهای از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاعرسانی مناسب از عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین میشود.
عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این که گاهی در رفتار با مراجعان و برخورد با مردم رفتارهای نامناسبی در برخی دستگاهها دیده میشود، عنوان کرد: علیرغم تأکید ارزشهای مذهبی و اخلاقی بر ضرورت برخورد مناسب در این زمینه توجه کمتری صورت میگیرد.
علیزاده ادامه داد: به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم در ارائه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر با مردم و برخورد مناسب کارکنان دستگاهها با مراجعان و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی مراجعان، برنامه حفظ کرامت مردم در نظام اداری به عنوان یکی از برنامههای مهم طرح تحول اداری منظور شده است.
وی تصریح کرد: افراد جامعه اعم از ارباب رجوع و یا کارمند دارای هویت و جایگاه خاص خود در اجتماع هستند بنابراین شخصیت هر فرد در هر جایگاهی که قرار دارد، باید حفظ شود و این امر معطوف به ضرورت توجه به عزت نفس و یا حرمت نفس افراد است.
عضو شورای شهر بندرعباس لازمه حفظ و نگهداری این ویژگیها، انجام رفتارها، بیان گفتارها و برخورداری از پندارهایی شایسته در تعامل میان افراد جامعه است.
علیزاه در پایان بر اهمیت تمرکز دستگاههای فرهنگی و تبلیغی در این زمینه و تولید محتوای فاخر در رسانهها بر اساس این مسأله تأکید کرد و خواستار نقشآفرینی هر چه بیشتر بانوان در زمینه رشد آگاهیهای اجتماعی شد.
انتهای پیام/3264/ر30/