اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی

نامزدهای حزب حاکم فرانسه هیچ شانسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه نشان می‌دهد که هیچیک از نامزدهای حزب سوسیالیست حاکم این کشور در انتخابات ریاست جمهوری آتی شانسی برای پیروزی ندارند و در همان دور نخست با شکست در برابر رقبای خود از گردونه رقابت‌ها حذف خواهند شد.

نامزدهای حزب حاکم فرانسه هیچ شانسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده ندارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه Ipsos Sopra steria برای شبکه دو تلویزیون فرانسه که دیروز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که نامزدهای حزب سوسیالیست فرانسه اعم از «مانوئل والس» یا «بنوآ هامون» شانسی برای پیروزی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ندارند و به احتمال زیاد مغلوب «مارین لوپن» رهبر حزب جبهه ملی خواهند شد.

 

 

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، طبق این نظرسنجی، چنانچه مانوئل والس در دور دوم انتخابات مقدماتی جناح چپ به پیروزی برسد، در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با اختلاف زیادی مغلوب رقبای خود خواهد شد.

بر همین اساس، به فرض ورود والس به دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه وی با کسب 9 درصد آراء، در برابر هریک از رقبای خود اعم از مارین لوپن با 27 درصد آراء، فرانسوآ فیون با 25 درصد آراء، امانوئل ماکرون با 18 درصد آراء و ژان لوک ملانشون با 15 درصد آراء شکست خورده و مغلوب خواهد شد.

بنابر اعلام مؤسسه نظرسنجی Ipsos، در صورت پیروزی بنوآ هامون در دور دوم انتخابات مقدماتی جناح چپ نیز اوضاع تغییر چندانی نخواهد کرد و وی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با کسب 8 درصد آراء در جایگاه پنجم قرار گرفته و در برابر مارین لوپن با 27 درصد آراء، فرانسوآ فیون با 26 درصد آراء، امانوئل ماکرون با 20 درصد آراء و ژان لوک ملانشون با 13 درصد آراء مغلوب خواهد شد.

نظرسنجی فوق طی پرسشی اینترنتی در روز 20 ژانویه جاری بر روی یکهزار و 443 نفر از واجدین شرایط شرکت در انتخابات مقدماتی جناح چپ فرانسه انجام شد.

دور نخست انتخابات مقدماتی جناح چپ فرانسه دیروز یکشنبه برگزار شد و طبق نتایج اولیه منتشره «مانوئل والس» و «بنوآ هامون» سوسیالیست پیشتاز این انتخابات شدند و به دور دوم راه یافتند.

دور دوم انتخابات مقدماتی جناح چپ فرانسه یکشنبه آینده 29 ژانویه برگزار خواهد شد و پیش از آن بنوآ هامون و مانوئل والس روز چهارشنبه آینده 25 ژانویه در یک مناظر تلویزیونی شرکت خواهند کرد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه طی ماه‌های آوریل و مه 2017 برگزار خواهد شد و مارین لوپن، رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی نیز دیگر نامزد مدعی این انتخابات است.

نتایج نظرسنجی Ipsos در حالی از شکست نامزدهای حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه حکایت دارد که نظرسنجی‌های پیشین انجام شده در این کشور نیز حاکی از آن بودند که هیچیک از نامزدهای حزب سوسیالیست شانس زیادی برای پیروزی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری 2017 ندارند و فرانسوا فیون نامزد جناح راست میانه و مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی احتمالا به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول