اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راهداری جنوب کرمان خبر داد

خسارت 5.7 میلیارد تومانی سیل به محورهای جنوب کرمان + تصاویر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: در مجموع سیلاب اخیر تاکنون بیش از 5 میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت به حوزه راه‌های جنوب استان کرمان وارد کرده است.

خسارت 5.7 میلیارد تومانی سیل به محورهای جنوب کرمان + تصاویر

احسان عراقی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به جاری شدن سیلاب در چند روز گذشته در جنوب استان اظهار داشت: با تلاش راهداران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان، محورهای ارتباطی این منطقه بازگشایی و روان‌سازی ترافیک انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان با بیان اینکه در این مدت چند روز بارندگی، سیلاب سبب تخریب 35 آبنما و خسارت به 14 دستگاه پل در شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج و قلعه‌گنج شده است، افزود: در مجموع این سیلاب تاکنون بیش از 5 میلیارد و  700 میلیون تومان خسارت به حوزه راه‌های جنوب استان کرمان وارد کرده است.

وی بیان کرد: سیلاب در شهرستان‌های جنوبی استان به 2 هزار کیلومتر از راه‌های روستایی شامل آب‌بردگی شانه راه‌ها، شکستگی، تخریب شیب شیروانی، دستک پل‌ها و ... خسارت وارد کرده است.

‌عراقی‌زاده اظهار کرد: از ابتدای بارندگی‌های اخیر و تخریب راه‌های خاکی روستایی تاکنون یک‌هزار و 800 کیلومتر راه توسط دستگاه‌های راهداری جنوب استان تیغ‌زنی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به وجود بیش از 50 آبنما در محور صولان به رمشک در شهرستان قلعه‌گنج، کار ترمیم و بازسازی آبنماهای تخریب شده تا زمان فروکش کردن سیلاب مقدور نیست.

وی از حضور 24 ساعته راهداران و دستگاه‌های راهداری در حوزه راه‌های جنوب استان خبر داد و گفت: 130 دستگاه راهداری و 170 نفر راهدار در محورهای این منطقه حضور دارند.

عراقی‌زاده بیان کرد: با توجه به روند بارش‌ها همچنان نیروهای این اداره کل با تمام تجهیزات و قدرت فنی در محورها حضور دارند تا جاده‌ای بسته نماند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از برف‌روبی و تیغ‌زنی 75 کیلومتر از محورهای برفگیر جیرفت خبر داد و گفت: از شب گذشته بارش برف در محور جیرفت به ساردوئیه و جیرفت به جبالبارز ادامه دارد و تمام گردنه‌های برفگیر این شهرستان باز و تردد جریان دارد.

انتهای پیام/80032/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول