اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

477 پروژه عمرانی طی دهه فجر در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: 477 پروژه با اعتباری بالغ بر 8 هزار و 450 میلیارد ریال در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

477 پروژه عمرانی طی دهه فجر در بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدمحمد حسن باستی ظهر امروز در نشست خبری در بوشهر اظهار داشت: با اعتباری بالغ بر 8 هزار و 450 میلیارد ریال، 477 پروژه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: از این تعداد 451 پروژه دولتی با اعتبار 3 هزار و 200 میلیارد ریال و 26 طرح اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی به میزان 5 هزار و 240 میلیارد ریال است.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: در دهه فجر امسال عملیات اجرایی 123 طرح بخش خصوصی با 750 میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

باستی ادامه داد: بهره‌برداری از 231 پروژه با دو میلیارد و 220 میلیون ریال در مراکز شهری و 220 پروژه با یک هزار میلیارد ریال از عمده‌ترین فعالیت‌های دولت در دهه فجر امسال در استان بوشهر است.

وی با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از پروژه‌ها امسال پیش از دهه فجر افتتاح شده است، گفت:  بنا نداشتیم صرفا به واسطه تاریخ زمانی دهه فجر، پروژه‌ای را نگه داریم و فقط در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: در این راستا در حوزه سلامت و آب 6 هزار و 860 میلیارد ریال پیش از دهه فجر پروژه با حضور وزرای بهداشت و نیرو در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.

باستی اضافه کرد: این میزان پروژه 8 برابر پروژه‌هایی است که در دهه فجر امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: در سفر وزیر بهداشت به استان بوشهر چهار هزار و 860 میلیارد ریال پروژه به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که از عمده‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به توسعه بیمارستان کنگان به همراه نصب تجهیزات ام آر آی این بیمارستان، بیمارستان تخصصی قلب، اورژانس هسته‌ای بوشهرو بیمارستان 160 تخت خوابی مرکز استان اشاره کرد.

معاون استاندار بوشهر گفت: احداث فاز اول خروجی دوم بوشهر، افتتاح بیمارستان 64 تخت خوابی حضرت قائم، گازرسانی به صنایع در بخش‌های دولتی و ساخت 3 کشتی صیادی با 270 میلیارد ریال، تاسیس شرکت پتروشیمی انتخاب در پارس جنوبی، تولید کود شیمی گستر در شرکت صنعتی بوشهر دو و تولید آهک هیدراته ازعمده‌ترین پروژه‌هایی است که در ایام دهه فجر توسط بخش خصوصی به اجرا در می‌آید.

وی گفت: امسال در همه شهرستان‌های 10 گانه استان بوشهر، پروژه‌هایی با همکاری 20 دستگاه اجرایی و 26 شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد که عمده‌ترین این پروژه‌ها گازرسانی به روستاهای استان، توسعه بخش کشاورزی، ترمیم، تجهیز و نوسازی شبکه توزیع برق و توسعه روستاهای استان است.

باستی اظهار داشت: در هفته سلامت که اواخر فروردین سال آینده است، حداقل 50 پروژه با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد ریال بر اساس یک برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده از قبل به اجرا در می‌آید.

وی افزود: با توجه به اینکه به دنبال فدا کردن کیفیت پروژه‌ها به بهانه سرعت نیستیم، بخش عمده‌ای از پروژه‌هایی که در سال آینده قابلیت اجرایی دارد را به دهه فجر امسال گره نزدیم.

معاون استان بوشهر یادآور شد: از نظر تعداد پروژه امسال با 477 پروژه به میزان هشت هزار و 450 میلیارد ریال دارای بیشترین تعداد پروژه در دهه فجر رو به رو هستیم که نسبت به سال گذشته با 534 پروژه و 6 هزار و 460 میلیارد ریال دارای رشد مناسبی است.

انتهای پیام/3347/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول