اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیق، تولید و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:

بیش از یک میلیون دز واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی تولید شد

معاون تحقیق، تولید و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: در نیمه نخست سال‌جاری یک میلیون و 60 هزار دز واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی تولید شده است.

بیش از یک میلیون دز واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، علی اسحاقی با اشاره به تولید واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی اظهار داشت: واکسن پاسـتورلوز گاوی واکسنی است غیرفعال، تهیه شده از کشت فعال باکتری پاستورال مولتوسیدا تیپ B6 که پس از فراهم شدن کشت انبوه، به وسیله فرمالین غیرفعـال جهت ایجاد ایمنی فعـال در گاو و گاومیش تهیه و مصرف می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیون و 240 هزار دز از واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی تولید شد در صورتی که تنها در 6 ماه نخست سال جاری نیز بیش از یک میلیون دز از این واکسن تولید شده است.

معاون تحقیق و تولید فرآورده‌های بیولوژیک موسسه رازی با اشاره به میزان تولید این واکسن در 6 ماه نخست سال جاری بیان داشت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه یک میلیون و 60 هزار دز از این واکسن در موسسه رازی تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان تولید واکسن پاستورلوز گاوی در موسسه رازی که سبب شده از واردات آن به کشور جلوگیری شود، در نیمه نخست سال جاری، از خروج 850 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

اسحاقی با اشاره به اینکه تولید این واکسن از بروز، شیوع و انتشار بیماری مهلک پاسـتورلوز در گاو و گاومیش پیشگیری می‌کند، افزود: موسسه رازی با تولید واکسن پاستورلوز گاوی این بیماری را در کشور کنترل کرده اسـت.

وی بیان داشت: پاستورلوز گاو و گاومیش یا دسپتی سمی هموراژیک یک بیماری فوق حاد و حاد در گاو و گاومیش بوده و مرگ سریع از علایم بارز این بیماری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2302/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول