اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

رویش‌های انقلاب در هنرهای تجسمی/ ۶

نیرومند: نسلی تربیت کنیم که جرأت ابراز عقیده داشته باشد

لیلا نیرومند گفت: باید نسلی را تربیت کنیم تا جرأت و جسارت داشته باشند و عقاید را در جاهایی که کاملاً در اقلیت هستند، مطرح کنند. من مطمئنم در دانشگاه‌های ما هم خیلی‌ها عقایدی دارند اما به دلیل فضای حاکم، جرأت بیان آن را ندارند.

نیرومند: نسلی تربیت کنیم که جرأت ابراز عقیده داشته باشد

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «لیلا نیرومند» از هنرمندان جوان عرصه گرافیک و متولد 1368 بوده که مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده است. از مجموعه کارهای این هنرمند می‌توان به جنایت‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد که این مجموعه در چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت انتخاب شد.

نیرومند در گفت‌وگو با فارس درباره شروع به کار هنری، اظهار داشت: یکی از علت‌های علاقه‌مندی‌ام به عرصه هنر، فعالیت پدرم در این عرصه بود که حتی برای ادامه تحصیل وارد دانشکده هنر شدم و بعد از فارغ‌التحصیلی در سال 94، به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنم.

نیرومند درباره اثر خود در چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت، خاطرنشان کرد: این اثر، یکی از پوسترهای پایان نامه کارشناسی ارشد بود که در بخش نظری پایان‌نامه به موضوع «بررسی پوسترهای سیاسی انقلاب ایران» و در بخش عملی به موضوع «طراحی پوستر با موضوع ایران و امریکا» پرداخته بودم.

این بانوی هنرمند یادآور شد: موضوع پایان‌نامه هم به نوعی بیانیه سیاسی بود. چون سال 94 بحث برجام مطرح بود و از طرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی معتقد بودند که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد. موضوع «طراحی پوستر با موضوع ایران و امریکا» به نوعی تلنگری برای هم نسلان خودم بود که بگویم اگر قرار است با آمریکا مذاکره کنیم رویدادهای کودتای 28 مرداد، حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس در خلیج فارس، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران را هم باید یادآور شویم. به لطف خدا کسانی که  به لحاظ فکری با من همراه نبودند، از خروجی کارهای رضایت داشتند اما موضوع را حمایت نمی‌کردند.

 

وی بیان داشت: جنبه‌ای که در بخش عملی مد نظر داشتم فعالیت‌های آمریکا علیه ایران بود. مجموعه این کارها در جاهای مختلف مورد اقبال قرار گرفت و در چهارمین جشنواره جهان پوستر انقلاب انتخاب شد.

نیرومند درباره ورود به عرصه هنر انقلاب گفت: علاوه بر اینکه تفکرات پدر و مادر بر عملکردم تأثیر داشته، استاد مصطفی گودرزی هم یکی از مشوقان من به ویژه در ثبت پایان‌نامه‌ام بود. چون موضوع را دفعه اول مطرح کردم رد شد، با توجه به محیط دانشکده هنرهای زیبا که گرایش فضای لیبرال دارد، فکر نمی‌کردم بتوانم این موضوع را دنبال کنم؛ اما با حمایت استاد گودرزی پایان‌نامه را ادامه دادم. حقیقتا دوست داشتم موضوعی را برای ارشد انتخاب که روی زمین مانده باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نکته‌ای که وجود دارد، تفکر هنر برای هنر در حیطه هنر است. اما من در کارهایم سعی می‌کنم دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را دنبال کنم و به عنوان هنرمند انقلاب پیگیر کارهای روی زمین مانده باشم.

این هنرمند بیان داشت: با توجه به اینکه حضرت آقا می‌فرمایند، زبان هنر بهترین زبان برای انتقال تفکر است، باید نسلی را تربیت کنیم تا جرأت و جسارت داشته باشند و عقاید را در جاهایی که کاملاً در اقلیت هستند، مطرح کنند. من مطمئنم در دانشگاه‌های ما هم خیلی‌ها عقایدی دارند اما به دلیل فضای حاکم، جرأت بیان آن را ندارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول