اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دبیر کل انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک:

آمریکا هفتاد سال از اشغال‌گری حمایت کرده است/ نام مبارزه فلسطینی‌ها علیه اشغالگری تروریسم نیست

دبیر کل «انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک» ضمن انتقاد از حمایت آمریکا از سیاست اشغال‌گری‌ رژیم صهیونیستی در طول چند دهه گذشته، گفته نمی‌توان نام مبارزه مردم فلسطین علیه این اشغالگری‌ها را «تروریسم» گذاشت.

آمریکا هفتاد سال از اشغال‌گری حمایت کرده است/ نام مبارزه فلسطینی‌ها علیه اشغالگری تروریسم نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل «انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک» ضمن انتقاد از حمایت آمریکا از سیاست اشغال‌گری‌ رژیم صهیونیستی در طول چند دهه گذشته، گفته نمی‌توان نام مبارزه مردم فلسطین را «تروریسم» - چنانکه در مجامع غربی مطرح است - گذاشت. 

«انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک»، نام یک سازمان بین‌المللی است که در بیش از 50 کشور عضو و شعبه دارد. این سازمان علاوه بر تسهیل ارتباط بین وکلا و انجمن‌های وکلا در تمامی کشورها درباره مسائل حقوقی اثرگذار بر حقوق سیاسی و اقتصادی انسان‌ها پژوهش می‌کند. 

«جان فرمون»، دبیر کل این انجمن در مصاحبه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته است: «آمریکا در طول 70 سال گذشته از تجاوز، حصر، شهرک‌سازی و اشغال‌گری حمایت کرده است.»

او می‌افزاید: «حتی طبق قوانین بین‌المللی، فلسطینی‌هایی که سرزمینشان اشغال شده است حق مبارزه دارند. نمی‌تواند ساده‌انگارانه گفت که «اگر آنها این کار را انجام می‌دهند، تروریست هستند.»

«توماس اردبرینک»، خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز اظهارات این وکیل بلندپایه را در گزارشی که به منظور پوشش ششمین کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین که صبح سه‌شنبه با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در سالن اجلاس سران در تهران آغاز شد، منتشر کرده است.

«اردبرینک» بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب که رژیم صهیونیستی را «خطرناک» و «غده سرطانی» خواند پوشش داده است. 

انتهای پیام/ * 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول