اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات بروجرد:

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان بروجرد گفت: شورای نگهبان نبض جمهوری اسلامی ایران و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است.

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، لهراسب چهارمحالی امشب در نخستین همایش ناظرین امین دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات بروجرد در سالن اجتماعات این دفتر اظهار کرد: شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است، به طوری‌که نبود آن در کنار مجلس قانون‌گذاری موجب عدم اعتبار مجلس می‎شود.

وی به ماموریت و نقش برجسته شورای نگهبان در برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: در حقیقت شورای نگهبان مرجع تفسیر قانون اساسی است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات بروجرد سپس به وظایف شورای نگهبان اشاره و تاکید کرد: حراست و نگهبانی از احکام اسلام و صیانت از قانون اساسی دو وظیفه مهم آن به شمار می‎رود.

چهارمحالی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان نبض جمهوری اسلامی و حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام است، ادامه داد: ناظران امین و حامیان انقلاب، خون شهدا و امام شهیدان وظیفه پاسداری و صیانت از انقلاب، اسلام و آراء مردم را بر عهده دارند، همچنانی که انقلابیون پیرو خط امام و رهبری در همه گروه‎ها و احزاب در سه دهه گذشته وظیفه خود را به خوبی در مقابل هجمه‎های دشمن انجام داده‎اند.

وی با اشاره به اینکه هیأت‎های نظارت و اجرایی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان‎ها و شهرستان‎های مختلف کشور تعیین شده‎اند، گفت: عوامل اجرایی و نظارتی، نیروی انتظامی و مراجع چهارگانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برگزاری این عرصه انتخاباتی مهم و سرنوشت‎ساز دخالت دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات بروجرد تصریح کرد: در برگزاری انتخابات ناظران باید در سایه صداقت، وفای به عهد و امانتداری از آرای مردم صیانت کنند.

چهارمحالی در ادامه خطاب به افرادی که قصد حضور در عرصه انتخاباتی شورای اسلامی شهر را دارند، خاطر نشان کرد: این افراد باید پیش از ورود به این عرصه از خود سوال کنند که آیا قصد خدمت دارند و یا اینکه دانسته یا ندانسته می‎خواهند، آب به آسیاب دشمن بریزند و یا آنکه دیگران را بسوزانند و در مقابل به خود و اطرافیان سببی و نسبی‎شان روشنی ببخشند؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون 1400 عضو فعال از کارآمدترین، مومن‎ترین و مجرب‎ترین افراد در دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان بروجرد فعالیت می‎کنند، افزود: از سویی جذب نیروهای جدید و جایگزینی آنها با افرادی که به دلایلی همچون کهولت سن، مشغله کاری و یا مهاجرت قادر به ادامه فعالیت نیستند، به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات بروجرد اضافه کرد: همچنین کلاس‎های آموزشی با استفاده از اساتید مجرب و آگاه با هدف آموزش اعضای این دفتر و افزایش بینش و بصیرت آنها به منظور مروری بر قانون انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و به منظور برگزاری انتخاباتی پر شور و شعور برگزار می‎شود.

چهارمحالی حضور و حضور حداکثری اقشار مردم در انتخابات را بیانگر اعتماد آنها نسبت به ماهیت نظارتی شورای نگهبان در روند برگزاری انتخابات‎ها دانست و بیان کرد: در شورای نگهبان با رعایت عدالت آنچه را که عقل حکم می‎کند، اجرا می‎شود.

وی با اشاره به اینکه تاسیس دفاتر شورای نگهبان در شهرستان‎ها و استان‎های کشور نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر خطرات بیمه کرده است، تاکید کرد: البته نباید این نکته را فراموش کرد که تخریب شورای نگهبان یک واقعیت تلخ است، همچنانی که این شورا در سال‎های گذشته نیز مورد بی‎مهری‎های ناجوانمردانه‎ای قرار گرفته است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات بروجرد با اشاره به اینکه ریشه تخریب شورای نگهبان در اصل 99 قانون اساسی است، ادامه داد: اصل 99 قانون اساسی می‎گوید که نباید نااهلان وارد مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی و ریاست جمهوری شوند و تشخیص آن بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است.

چهارمحالی از شورای نگهبان به عنوان گلوگاه جمهوری اسلامی ایران یاد و تصریح کرد: عده‎ای می‎خواهند که در مجلس خبرگان رهبری، شورای اسلامی و ریاست جمهوری آدم خود را داشته باشند، اما شورای نگهبان با قداست و قدرت در برابر این خواسته‎ها قرار گرفته و مانع تحقق آنها شده است.

وی اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری امانت‎هایی هستند که باید به افراد صالح سپرده شوند.

گفتنی است، نخستین همایش ناظرین امین دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات بروجرد با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، مدیر آموزش و پرورش و تنی چند از دیگر مسؤولان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/85012/ج40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول