اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به دنبال حکم دادگاه درباره فرمان مهاجرتی ترامپ

وزارت دادگستری آمریکا لیستی از بازداشتی‌ها در فرودگاه‌های این کشور منتشر کرد

وزارات دادگستری آمریکا لیستی شامل نام 746 نفر منتشر کرده که به دنبال فرمان دونالد ترامپ علیه هفت کشور اسلامی، در فرودگاه‌ها «بازداشت» یا «مورد سوال و جواب» قرار گرفتند.

وزارت دادگستری آمریکا لیستی از بازداشتی‌ها در فرودگاه‌های این کشور منتشر کرد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که در خبرها آمده به زودی فرمان تازه رئیس‌جمهور آمریکا درباره مهاجران منتشر شود، وزارت دادگستری این کشور لیستی از افراد متاثر از فرمان قبلی دونالد ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور اسلامی منتشر کرده است.

به گفته اداره اطلاع‌رسانی کاخ سفید «دونالد ترامپ» ساعت 12 به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) فرمان اجرایی جدیدی در خصوص سیاست‌های ضدمهاجرتی امضاء و برای اجراء ابلاغ خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که مفاد این فرمان چیست ولی مقامات کاخ سفید پیش از این قول داده بودند که فرمانی جدید برای احیای فرمان پیشین، منتشر شود. فرمان قبلی ترامپ ضد اتباع هفت کشور اسلامی، توسط قضات فدرال لغو شد.

در فرمان قبلی، اتباع کشورهای ایران، سوریه، لیبی، سومالی، یمن، سودان و عراق به مدت 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌شدند.

گفته می‌شود در فرمان جدید، نقائص فرمان قبلی برطرف شده و مثلاً، دارندگان گرین‌کارت و ویزای آمریکا و همچنین کسانی که در هنگام امضای فرمان در مسیر هستند، از شمول فرمان معاف می‌شوند(جزئیات بیشتر).

حال وزارت دادگستری آمریکا  لیستی 746 نفره منتشر کرده که در یک هفته اول اجرای فرمان دونالد ترامپ علیه اتباع هفت کشور اسلامی، در فرودگاه‌های آمریکا «بازداشت» یا «مورد سوال و جواب» قرار گرفتند.

انتشار این لیست که پنجشنبه شب به وقت آمریکا صورت گرفته، به دنبال حکم دادگاهی در آمریکا مبنی بر التزام انتشار نام افراد متاثر از سیاست ضد مهاجرت ترامپ صورت گرفت.

در اولین روزهای اجرای فرمان ترامپ، یک پسر 5 ساله ایرانی-آمریکایی در فرودگاه واشنگتن بازداشت شد.

این پسر بچه بیش از 4 ساعت بازداشت و در نهایت پس از بازجوییها، رها شد. در برخی گزارشها آمده بود که به او دستبند هم زدند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول