اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار هرمزگان:

بازسازی آسیب‌های سیل اخیر در دستور کار ویژه قرار دارد

معاون عمرانی استاندار هرمزگان گفت: بازسازی آسیب‌های ناشی از بارندگی‌های سیلابی اخیر در دستور کار ویژه دولت قرار دارد.

بازسازی آسیب‌های سیل اخیر در دستور کار ویژه قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس شیرخانلو عصر امروز در حاشیه نشست کارگروه‌های تخصصی استانداری هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برآورد دقیق خسارات ناشی از بارش‌های سیلابی اخیر در استان هرمزگان در حال انجام است و از بخشداران خواسته‌ایم تا خسارات وارده را از سطح روستاها و مناطق تابعه‌شان جمع‌آوری و به استانداری اعلام کنند.

وی افزود: بازسازی آسیب‌های ناشی از بارش‌های سیلابی اخیر در دستور کار ویژه دولت قرار دارد و عمده خسارت‌ها در بارش‌های اخیر به استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان وارد شده است.

معاون عمرانی استاندار هرمزگان ادامه داد: در برخی از مناطق غربی استان هرمزگان به اندازه یک سال و نیم متوسط بارش آنها در طول 3 روز باران بارید که باعث طغیان رودخانه‌های فصلی و آسیب به منازل مسکونی مردم بخصوص در مناطق روستایی شده است.

شیرخانلو بر ضرورت تجهیز هر چه بیشتر یگان‌های امدادی  و از جمله هلال‌احمر در نقاط مختلف استان شد و گفت: دو چالش عمده هرمزگان در بروز بلایای طبیعی، عمدتا سیل و زلزله است و لذا هلال‌احمر و دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌های امدادی باید امکانات و تجهیزات خود را بر اساس این دو نوع بلیه‌ای که بیشتر در هرمزگان بروز می‌کند، متمرکز کنند.

وی تصریح کرد: وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه کل کشور نیز اعتباراتی را برای جبران آسیب‌های وارد شده به مناطق جنوبی کشور در اثر بارش‌های اخیر در نظر گرفته‌اند که پس از جمع‌بندی خسارات و اعلام آن به استان‌ها اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/3264/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول