اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برای اولین بار

ترامپ و دیپلمات ارشد چین در خصوص همکاری واشنگتن-پکن در کاخ سفید دیدار کردند

علیرغم مواضع سختگیرانه دولت جدید آمریکا در قبال پکن، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اولین بار از زمان به دست گرفتن قدرت با یک دیپلمات ارشد چین در کاخ سفید دیدار و گفت‌ وگو کرد.

ترامپ و دیپلمات ارشد چین در خصوص همکاری واشنگتن-پکن در کاخ سفید دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از چین به دلیل موضوعاتی چون تجارت و دریای جنوب چین انتقاد کرده است، روز دوشنبه (دیروز)، اولین دیدار رو در رو را با یکی از اعضای دولت چین برگزار کرد و کاخ سفید اعلام کرد که این دیدار فرصتی برای بحث در خصوص منافع امنیتی مشترک و نشست احتمالی با «شی جین‌پینگ» بوده است.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، «یانگ جیه‌چی» مشاور دولتی و دیپلمات ارشد چین بعد از گفت‌وگو با «اچ آر مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، «جرج کوشنر» داماد ترامپ و مشاور ارشد وی و «استیو بانون» استراتژیست ارشد کاخ سفید، با ترامپ دیدار کوتاهی داشت.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا اعلام کرد که این دیدار و گفت‌وگو شامل همکاری‌ دوجانبه و احتمال برنامه‌ریزی نشست ترامپ و شی جین‌پینگ بوده است اما تاریخی برای رؤسای جمهور دو کشور آمریکا و چین تعیین نشده است.

این مقام آمریکایی گفته است که نشست میان ترامپ و نماینده چین بین پنج تا هفت دقیقه به طول انجامیده است.

«شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید این نشست را «فرصتی برای عرض سلام به رئیس‌جمهور» قبل از آنکه یانگ آمریکا را ترک کند، بوده است.

وی توضیح داد: «این فرصتی برای آغاز مکالمه و گفت‌وگو با آنها در خصوص منافع مشترک امنیت ملی» بوده است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد که یانگ به ترامپ گفته است که چین به تقویت تبادلات با آمریکا در تمامی سطوح و گسترش همکاری و هماهنگی و احترام به منافع مهم و نگرانی‌های عمده یکدیگر تمایل دارد.

یانگ، اولین دیپلمات ارشد چین است که از زمانیکه ترامپ در 20 ژانویه قدرت را به دست گرفته است، به کاخ سفید برای دیدار با مقامات آمریکایی ورود پیدا کرده است.

دیدار وی به دنبال تماس تلفنی هفته گذشته میان یانگ و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته است که در آن تماس تلفنی، دو نفر بر اهمیت روابط سازنده آمریکا و چین تأکید کردند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول