اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ارزیابی عملکرد دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۵ از نگاه مسئولان دانشگاه

دانشگاه علم و صنعت که سال گذشته رتبه اول دانشگاه‌های کشور در زمینه تولید علم را کسب کرد، سال ۹۶ را با شعار «دانشگاه علم و صنعت؛ سرآمد در علم و فناوری و پیشرو در کارآفرینی» آغاز کرد.

ارزیابی عملکرد دانشگاه علم و صنعت در سال ۹۵ از نگاه مسئولان دانشگاه

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دانشگاه علم و صنعت، سال گذشته در رتبه‌بندی اعلام‌شده از سوی پایگاه رتبه‌بندی تایمز در بین دانشگاه‌های کشور، رتبه اول تولید علم را کسب کرد.

این دانشگاه سال جدید را با شعار «دانشگاه علم و صنعت؛ سرآمد در علم و فناوری و پیشرو در کارآفرینی» آغاز کرد.

در گفت‌وگو با هیات رئیسه این دانشگاه از آن‌ها در رابطه با ارزیابی‌شان پیرامون عملکرد دانشگاه سوال کردیم.

محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: سال 95 که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود ما سعی کردیم نقش خود را در این زمینه ایفا کنیم زیرا اگر قرار باشد توسعه‌ای در هر امری اتفاق بیفتد باید از طریق فناوری‌های دانش‌بنیان صورت بگیرد زیرا این فناوری‌ها پایدار است و ما نیز بر این اساس حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن را آغاز کردیم و برای این کار بحث تبادل اطلاعات با دنیا نیز مطرح است.

وی در پاسخ به این سوال که نمره دانشگاه علم و صنعت را در سال 95 چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: کسی خودش نمی‌تواند به خودش نمره دهد ولی سعی کردیم اهدافی که امکان تحققش بوده را انجام دهیم.

افشین شریعت معاون دانشجویی دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: برای ارزیابی عملکرد دانشگاه باید بیشتر این موضوع را از نگاه دانشجویان و اساتید ببینیم، سال 95 سعی کردیم با برنامه‌ریزی کار کنیم و توانستیم فضایی ایجاد کنیم که تمام فعالان دانشجویی برنامه‌های خود را بدهند و براساس آن به آنها بودجه تخصیص داده شد.

وی افزود: سال 96 با توجه به برنامه راهبردی که تصویب شده سعی می‌کنیم با نگاه جدی‌تری کار کنیم و با اولویت دادن به فعالیت‌های دانشجویی کار کنیم. دانشجویان برای ورود به بازار کار نیازمند مهارت‌هایی هستند که ممکن است در داخل کلاس درس پوشش داده نشود که برنامه‌های بسیاری در این زمینه داریم.

شریعت ادامه داد: در بحث بازدیدهای علمی هم هدفمندتر و در راستای کسب نیازهای دانشجویان متمرکز می‌کنیم و نگاه به انجمن‌های علمی را هم ویژه‌تر بررسی می‌کنیم.

تورج محمدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت نیز اظهار داشت: برای تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی برنامه‌ریزی داریم، فعالیت‌های پژوهشی کیفی مدنظر ماست، به طور کلی ضمن حفظ رویکرد دستاوردهای پژوهشی به تجاری سازی توجه بیشتری داشتیم. در نظر داریم برای تعداد قابل توجهی قطب علمی و فناوری مجوز وزارت علوم را دریافت کنیم و آمادگی داریم از قطب‌هایی که در حوزه تجاری سازی دستاوردها پیش می‌روند حمایت کنیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از برنامه‌ها به اعتبار وابسته است در سال 94 ده درصد از اعتبار را نداشتیم و بخشی از برنامه‌ها تحت تاثیر عدم تخصیص قرار میگیرد ولی تلاش کردیم. تقویت زیرساخت‌های پژوهشی بسیار مهم است دستگاه‌ها نیاز به تعمیر دارند که در سال 96 باید آن را انجام دهیم.

کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: حق دانشگاه علم و صنعت در عملکرد سال 95 نمره بیست است زیرا به طور تمام و کمال آنچه در توان داشتیم هم برای حفظ کیفیت هم نظارت بر مسائل انجام دادیم. نظارت بر وضعیت دانشجویان، اساتید و کلاس‌ها را داشتیم و آئین نامه‌هایی در این زمینه نوشتیم.

وی افزود: ما در زمینه تدوین وضعیت اعضای هیات علمی بسیار خوب عمل کردیم و حالا اعضای هیات علمی ما می‌دانند که باید پاسخگو باشند، حس کردیم که باید پذیرش دانشجوی کارشناسی را توسعه دهیم که در این زمینه هم کار کردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول