اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نیروهای «قسد» ‌جاده‌های منتهی به پایتخت داعش در سوریه را قطع کردند

نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که موفق شدند تمامی راه‌های مهم و استراتژیک منتهی به شهر رقه، پایتخت و مقر اصلی داعش در سوریه را قطع کنند.

نیروهای «قسد» ‌جاده‌های منتهی به پایتخت داعش در سوریه را قطع کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای دموکراتیک سوریه (قوات سوریا الدیموقراطیة = قسد) اعلام  کردند که موفق شدند تمامی راه‌های مهم و استراتژیک منتهی به شهر رقه، مقر اصلی داعش در سوریه را قطع کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه در ادامه عملیات‌ها خود علیه عناصر داعش در شمال این کشور، روز یکشنبه (امروز) توانستند راه‌های راهبردی منتهی به شهر رقه را قطع کنند.

نیروهای دموکراتیک سوریه (PYD) که بیشترشان از کردهای سوریه‌اند، با حمایت نظامیان آمریکا از نیمه دوم سال گذشته عملیاتی را با هدف آزادسازی شهر رقه شروع کرده‌اند.

این نیروها در مرحله اول این عملیات موفق به آزادسازی شهر منبج در ریف شمالی حلب شدند و قصد وصل کردن شرق فرات به غرب مناطق شمالی را داشتند که با ورود نیروهای ارتش ترکیه و ارتش آزاد طی عملیات موسوم به عملیات سپر فرات، از پیشروی باز ماندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول