اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دومین نشست شورای عالی سند نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان برگزار شد

زرنگار: اجرای پایلوت «نماد» در ۷۲ مدرسه/مظهری: اطلاعات ۱۸ هزار دانش‌آموز در سامانه نماد جمع‌آوری شد

معاون بنیاد برکت با بیان اینکه در ٧٢ مدرسه طرح پایلوت «نماد» اجرایی شده است، گفت: اطلاعات ١٨ هزار دانش‌آموز مربوطه در سامانه نماد وارد شده است.

زرنگار: اجرای پایلوت «نماد» در ۷۲ مدرسه/مظهری: اطلاعات ۱۸ هزار دانش‌آموز در سامانه نماد جمع‌آوری شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در دومین نشست شورای عالی سند «نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان»(نماد)، اظهار داشت: اکنون شاهد پیشرفت سند نماد هستیم.

وی افزود: «نماد» زمانی شکل گرفت که تمام دستگاه‌ها به این نتیجه رسیدند که پیشگیری بهتر از درمان است.

حمیدی با بیان اینکه امروز دستگاه‌ها به این نتیجه رسیدند که باید روی پیشگیری سرمایه‌گذاری کنند، گفت: وزارت کشور و ناجا بخشی از فعالیت خود را به پیشگیری از وقوع جرم اختصاص داده‌اند.

وی افزود: نماد، یک کار سیستمی ملی بین دستگاهی است که می‌تواند الگو قرار گیرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محصولات نماد که امروز رونمایی می‌شود، گفت: ٦٤ مورد در ارتباط با مراقبت اجتماعی، ٤٠ مورد غربالگری و ٤٠ مورد مداخله آماده رونمایی شده است.

زرنگار مدیرکل پیشگیری شورای اجتماعی کشور نیز در این مراسم گفت: به دلیل رشد جرم در دنیا که ٢.٥ برابر رشد جمعیت جهان شده است، کشورها ٨٠ درصد منابع خود را به سمت فعالیت‌های پیشگیرانه سوق می‌دهند.

وی افزود: هر یک دلار سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری می‌تواند در آینده تا ١٨ دلار بازگشت و تأثیر در بخش پیشگیری داشته باشد.

زرنگار ادامه داد: شناسایی گروه‌های در معرض خطر یا در حال خطر نداریم و نظام ارجاع و غربالگری ضعف دارد.

وی با اشاره به اینکه یک مطالعه علمی توسط دانشگاه تهران انجام شد، گفت: بر اساس خانواده محور بودن، مدرسه محور بودن و محله محور بودن کار را دنبال می‌کنیم و قابلیت اجرایی دارد.

مدیرکل پیشگیری شورای اجتماعی کشور با بیان اینکه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان با حمایت وزارت رفاه و امضای رئیس جمهور مصوب شده است، افزود: 5 گروه موضوعی شکل گرفته است و در هر گروه ٢٠ استاد تمام حضور دارد.

زرنگار تصریح کرد: در نظر داریم تا در انتهای برنامه ششم توسعه، ٦ استان و ٧٢ مدرسه به صورت پایلوت کار را انجام دهند و پس از آن در سال تحصیلی بعدی مدارس بیشتری در این کار مشارکت کنند

نوروزی مدیر عامل بنیاد برکت نیز اظهار داشت: این بنیاد به نمایندگی از ستاد اجرایی فرمان امام حضور دارد و با ١.٥ میلیارد تومان طرح نرم افزاری را آغاز کردیم.

مظهری معاون بنیاد برکت نیز گفت: از یکسال پیش کار روی نرم افزار «نماد» را آغاز کردیم و سامانه پرونده سلامت دانش‌آموزان با این سامانه در ارتباط است.

وی افزود: یک ستاد فرمان یا دیتا سنتر نیز برای این موضوع طراحی شده است.

مظهری با بیان اینکه در ٧٢ مدرسه طرح پایلوت اجرایی شده است، گفت: اطلاعات ١٨ هزار دانش‌آموز مربوطه در این سامانه وارد شده است؛ برای تمام مدارس این طرح امکانات سخت افزاری خریداری کردیم و برای ١٠ مدرسه نیز امکان مشاوره از راه دور فراهم شد و امکان معاینه با تجهیزات پیشرفته را فراهم می‌کند.

الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز گفت: امروز موضوع پیشگیری مهم است و همه دستگاه اهتمام دارند.

وی افزود: بعد از طرح شدن این موضوع در قوه قضائیه با بیشترین همکاری طرح را برای اجرا دنبال کردند.

الفت با بیان اینکه کار جمعی در این راستا انجام شد و طرح (نماد) برای فضای دانش‌آموزی پیش‌بینی شد، گفت: این طرح مورد پذیرش قرار گرفته شده و اعتبارات خوبی هم برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود: مهمترین بحث ادامه فعالیت طرح بود و در دستگاه قضایی و با همکاری دیگر دستگاه ها برنامه‌هایی داریم.

الفت گفت: این طرح را باید با سیاست‌های درون سازمانی پیوند بزنیم و برنامه پنجساله قوه به آن توجه دارد. ضمن اینکه این طرح جزو برنامه‌های فوق‌العاده پذیرفته شد و مطابق نظر شورای اجتماعی کشور فعالیت‌ها را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در استان‌ها علاقمند بودیم مدارس مشخصی داشته باشیم و در هر استان شورای عالی پیشگیری را هم داریم و تمام توان نظام در بحث پیشگیری آنجا جمع می شود و کار به صورت قرارگاه دنبال می‌شود.

معان اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه تصریح کرد: امیدواریم نتایج اقدامات را بعد از چهار ماه بعد از سال ٩٦ ببینیم. با وزارت آموزش و پرورش هم جلساتی داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول