اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی ایلام خبر داد

مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی کبیرکوه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی کبیرکوه در دره‌شهر و آبدانان خبر داد.

مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی کبیرکوه

رضا احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: امروز آتش سوزی در ارتفاعات کبیرکوه در شهرستان دره‌شهر رخ داد و حدود نیم هکتار از عرصه‌های جنگلی این منطقه طعمه حریق شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: آتش سوزی مقارن با ساعت 13 ظهر امروز در ارتفاعات روستای مرادآباد مهتابی شهرستان دره‌شهر از ارتفاعات کبیر کوه رخ داد که همکاران و مجموعه منابع طبیعی شهرستان دره‌شهر با حضور به موقع و همچنین روستائیان حاضر در آن منطقه با جلوگیری از توسعه حریق خوشبختانه آن را مهار کردند و اکنون کاملا آتش‌سوزی مهار است.

وی ادامه داد: حدود 5 هزار متر مربع و کمتر از حدود نیم هکتار جنگل یاد شده آسیب دیده است و اکنون با تلاش صورت گرفته این آتش‌سوزی کاملا مهار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: روز گذشته نیز در ساعت 14 آتش سوزی را در ارتفاعات کبیرکوه و مشرف شهرستان آبدانان داشتیم که آن هم با سطحی کمتر از 2 هکتار مهار شد.

وی ادامه داد: تا دیشب مجموعه همکاران در حین نگهبانی و پاسداشت از این منابع عظیم خدادادی بودند که کاملا حریق اطفاء شد.

احمدی در پایان تصریح کرد: جنگل‌ها و مراتع استان ما که جزو موارد طبیعی و خدادادی هستند هیچ‌گونه عامل و مولفه‌ای به صورت طبیعی باعث شیوع یا برافروختن آتش در آنها نخواهد شد، بنابراین عامل انسانی مهمترین عامل است که بر اثر عمدتا بی‌توجهی و سهل انگاری ما بهره‌برداران و استفاده کنندگان از طبیعت اتفاق می‌افتد بنابراین لازم است که از برافروختن آتش در جنگل و مراتع خودداری کنیم.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول