اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ضوابط و شرایط نام نویسی در مدارس شاهد+جداول

نام نویسی و پذیرش دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد در پایه‌های ورودی دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم فقط از طریق سامانه سجا انجام می‌شود.

ضوابط و شرایط نام نویسی در مدارس شاهد+جداول

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، ضوابط و شرایط ثبت‌نام مدارس شاهد در سال تحصیلی 97ـ96 اعلام شد.

ترکیب دانش‌آموزی مدارس شاهد شامل دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد است؛ فرزندان شاهد شامل فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر است که ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس شاهد پس از ثبت اطلاعات در سامانه سجا در موعد مقرر و با ارائه مدارک توسط اولیاء به مدرسه به صورت قطعی انجام می‌شود.

در خصوص دانش‌آموزان غیرشاهد، دانش‌آموزان با اولویت ایثارگری و سایر اولویت‌ها هستند که ثبت‌نام آنها در دو مرحله ثبت‌نام موقت و ثبت‌نام قطعی به شیوه امتیازبندی از طریق سامانه سجا انجام می‌شود و ثبت‌نام قطعی این افراد منوط به کسب امتیاز و احراز سایر شرایط مندرج در شیوه نامه ثبت‌نام مدارس شاهد است.

شرایط عمومی ثبت‌نام دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد شامل دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری، رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش‌آموزان، التزام و پایبندی خانواده به حفظ ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی، رعایت مقررات و آیین‌نامه‌های انضباطی،‌ تربیتی و آموزشی مدارس شاهد و سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت‌نام است.

احراز شرایط عمومی ذکر شده از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانش‌آموز با حضور دانش‌آموزان و والدین آنها انجام می‌شود.

تعیین محدوده ثبت‌نام در مناطق و شهرستان‌ها به عهده ستاد اجرایی شاهد استان است و امکان ثبت‌نام موقت برای فرزندان فرهنگیان و کارمندان بنیاد شهید در محدوده محل کار با مجوز اداره شاهد وجود دارد.

ثبت‌نام و پذیرش دانش‌آموزان شاهد و غیرشاهد در پایه‌های ورودی دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول و دوم صرفاً از طریق سامانه سجا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول