اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

رفعتی در گفت‌وگو با فارس:

شورای نگهبان برای پاسداری از رأی مردم به تخلفات گسترده انتخاباتی رسیدگی کند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه با اشاره به تخلفات انتخاباتی اخیر، گفت: شورای نگهبان باید در جهت پاسداری از رأی مردم بدون رودربایستی با اشخاص و گروه‌های مختلف به تخلفات گسترده در انتخابات رسیدگی کند.

شورای نگهبان برای پاسداری از رأی مردم به تخلفات گسترده انتخاباتی رسیدگی کند

امیرحسین رفعتی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به تخلفات انتخاباتی اخیر، گفت: شورای نگهبان باید در جهت پاسداری از رای مردم که به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری، «حق‌الناس» است، بدون رودربایستی با اشخاص و گروه‌های مختلف به تخلفات گسترده در انتخابات رسیدگی کند.

وی افزود: شورای نگهبان باید از حق دفاع کند، از توصیه‌های حضرت امام (ره) به فقهای شورای نگهبان همین نکته مهم است که «اگر صد میلیون آدم، اگر تمام مردم دنیا یک طرف بودند و شما دیدید که همه آنها حرفی می‌زنند که بر خلاف حکم قرآن است، بایستید و حرف خدا را بزنید، ولو اینکه تمام بر شما بشورند.»

رفعتی تاکید کرد: جریان انقلابی در انتخابات‌های گذشته نجابت خود را به رخ همگان کشیده است و نشان داده است که به 250 هزار رای بیشتر هم احترام می‌گذارد. در این انتخابات نیز علی‌رغم تخلفات گسترده و بی تدبیری‌هایی که عمدی یا غیرعمدی بودنشان جای سوال است، جریان انقلابی باز هم نجابت خود را به رخ مدعیان قانونگرایی کشید و از مراجع قانونی این تخلفات گسترده را پیگیری کرد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: در انتخابات اخیر نه سطل آشغالی آتش زده شد و نه خیابان‌ها را به میدان جنگ تبدیل شد و نه خونی از دماغ کسی جاری شد. ولی باز هم مشاهده می‌کنیم که برخی نانجیبان که کودتا علیه رای مردم را در سال 88 در کارنامه خود دارند، وقاحت را به حد کمال رسانده‌اند و انتظار دارند که جریان انقلابی این سوال‌ها را مطرح نکند.

وی در ادامه ضمن انتقاد از روند رای‌گیری از مردم، افزود: دولتی که توانایی پخش 200 میلیون تعرفه را بین 40 میلیون شهروند این کشور ندارد، چگونه ادعای اداره کشور و بهبود نابسامانی‌ها را دارد؟ 

رفعتی یادآور شد: سوال ما این است که چرا استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بهداری‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی دیگر، تبدیل به ستاد انتخاباتی روحانی شدند؟ چرا در اقدامی کم سابقه بعد از یک هفته از گذشت انتخابات هنوز آمار تفکیکی صندوق‌های استان های مختلف به مردم و ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری ابلاغ نمی‌شود؟

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه اظهار داشت: متاسفانه این روزها می‌بینیم که این جریان به جای پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه، با هوچی‌گری رسانه‌های زنجیره‌ای، خط تخریب و بداخلاقی‌های قبل از انتخابات را پیش گرفته اند.

وی گفت: جریان انقلابی در پیگیری رای مردم که حق‌الناس است، ذره‌ای کوتاه نخواهد آمد و با همان نجابت همیشگی خود پیگیر تخلفات گسترده صورت گرفته در این انتخابات خواهد بود تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول