اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اصفهان:

نمایندگان با سؤال از سیف به حاشیه‌های مؤسسات اعتباری پایان دهند

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست دارم با طرح سؤال از رئیس بانک مرکزی و وزرای مربوطه اقدامات لازم را جهت پایان دادن به فضاسازی علیه مؤسسات اعتباری به عمل آورند.

نمایندگان با سؤال از سیف به حاشیه‌های مؤسسات اعتباری پایان دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: حدود 10 روز است به دلیل فضاسازی ایجاد شده برای برخی از مؤسسات مالی و اعتباری که سابقه فعالیت بعضی از آن‌ها به بیش از 20 سال می‌رسد، نگرانی برای سپرده‌گذاران این مؤسسات ایجاد کرده است که در صورت ادامه یافتن می‌تواند به یک معضل و بحران اجتماعی و چه بسا امنیتی تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به شواهد موجود و اظهار نظر کارشناسان این بحران توسط بعضی از مراجع پولی و اعتباری و بعضی از بانک‌های دولتی و همچنین مافیای اقتصادی که از شبکه‌های اجتماعی و بنگاه‌های خبرپراکنی معاند طرح می‌شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هدف اصلی مافیای اقتصادی از به وجود آوردن چنین شرایطی زمین زدن مؤسسات و ایجاد ناامنی اقتصادی و اجتماعی است؛ طبق اظهار نظر سازمان‌های بازرسی و گزارشات بازرسی سالیانه هیچ‌یک از این مؤسسات نه تنها ورشکسته نشده بلکه میزان دارایی نقد و غیر نقد آنان از بدهی‌شان بیشتر است.

وی یادآور شد: طبق مصاحبه مشروح محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، این مؤسسات توانایی پرداخت تمامی سپرده‌های مربوطه را دارند ولی با ایجاد نگرانی برای مردم سیل سپرده‌گذاران برای دریافت وجوه خود آغاز شده است.

قربانی عنوان کرد: همان‌گونه که بیان شد، با توجه به اینکه این حرکت ممکن است به یک بحران امنیتی منجر شود، اولاً از قوه قضائیه درخواست دارم به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود پیدا کرده و با عوامل این بحران ساختگی برخورد لازم را به عمل آورد؛ همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست دارم با طرح سؤال از رئیس بانک مرکزی و وزرای مربوطه اقدامات لازم را جهت پایان دادن به این مشکل به عمل آورند.

وی در پایان متذکر شد: از رئیس بانک مرکزی تقاضامندم، با بانک‌هایی که به نوعی مردم را تشویق به خارج کردن سپرده‌های خود از این مؤسسات می‌کنند تا بتوانند از این راه منابع خود را افزایش دهند، برخورد کرده و اقدامات لازم را جهت جلوگیری از این رقابت‌های ناسالم به عمل آورد، همچنین با رؤسای این بانک‌ها برخورد قانونی لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول