چکیده
این پژوهش باهدف ارائه مدلی بهمنظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بر موفقیت مجتمع های تجاری در کشور انجام گرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. پژوهشگران ضمن مرور کامل مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری به روش تصادفی از بین مشتریان پنج مجتمع تجاری موفق در شهر تهران، فرضیه های پژوهش را با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند.یافتههای تحقیق حاکی از تأثیر معنیدار متغیرهای کارکرد، سهولت خریدو تفریح بر متغیر رفاه خرید مشتریان و تأثیر این متغیر بر موفقیت مجتمع های تجاری بود. امّا تاثیر متغیرهای امنیت وهویت فردی بر متغیر رفاه خرید مشتریان تأیید نشد.
کلیدواژه ها: بازاریابی؛ رفتار مصرف کننده؛ مجتمع تجاری؛ رفاه خرید
نویسندگان:
علیرضا بخشی زاده : دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
اسداله کردنائیج: دانشیار گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سید حمید خداداد حسینی: استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
پرویز احمدی: دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع سازمانی - دوره 7، شماره 1، بهار 1396.