اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران مطرح کرد

انتقاد به نحوه برگزاری آزمون «دوره تکمیلی ‌آزمایشگاهی»/ برخی از طراحان سؤال متقاضی شرکت در امتحان هستند

نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران گفت: پدیده‌ای عجیب در وزارت بهداشت در شرف وقوع است، در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۹۶ امتحانی برگزار خواهد شد که برخی از برگزار کنندگان و طراحان سؤال خود متقاضی شرکت در امتحان هستند.

انتقاد به نحوه برگزاری آزمون «دوره تکمیلی ‌آزمایشگاهی»/ برخی از طراحان سؤال متقاضی شرکت در امتحان هستند

فرید کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، با اشاره به مناقشه اخیر پاتولوژیست ها با وزارت بهداشت و اظهار نظر دکتر نوبخت حقیقی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی سئوال یازده نماینده مجلس از وزیر بهداشت و همچنین طرح یک فوریت تعدادی از نمایندگان مبنی بر اصلاح قانون سال 1367 گفت: اظهار نظر آقای نوبخت نشان از اهتمام کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای حل مشکل از راه‌های قانونی دارد و اصولا علاوه بر مرکز پژوهش‌های مجلس این کمیسیون‌های تخصصی هستند که وظیفه تطبیق قوانین با وضعیت موجود را دارند در صورت نیاز پیشنهاد اصلاح یا تنقیح قوانین را می‌دهند.

وی افزود: تبصره 2 ماده 4 قانون سال 1367 برای زمانی خاص و شرایطی خاص تصویب شده‌است و در حال حاضر کمیسیون بهداشت و درمان نیاز به تغییر آن را احساس کرده و پیشنهاد خود را در قالب یک طرح یک فوریتی ارائه داده است.

وی تصریح کرد: وزیر محترم بهداشت هم با دعوت از اساتید و کارشناسان طرح تدوین «طرح جامع نظام علوم آزمایشگاهی کشور»  مطرح کرده‌اند و بدین شکل نظر رسمی وزارتخانه را برای حل مناقشه اخیر اعلام کرده‌اند و مشخص است که هم وزارتخانه و هم مجلس به دنبال جایگزینی وضع موجود با وضعیتی مطلوب تر و منطبق تر با شرایط امروز کشور هستند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر وزارتخانه و مجلس دست در دست هم در مسیر حل مناقشه هستند، پس در حال حاضر مشکل کجاست توضیح داد: همانطور که گفتم هم کمیسیون و وزیر بهداشت به دنبال حل مسئله به طریق قانونی هستند اما عده‌ای «ذینفع» قصد دارند که در فرصت باقی مانده تا اصلاح قانون به هر شکل ممکن امتحان 5 مرداد ماه برگزار گردد تا این «ذینفعان» بتوانند با مستمسک قرار دادن قانونی که 29 سال است که اجرا نشده، در آخرین فرصت باقی مانده متخصص آزمایشگاه شوند.

کرمی ادامه داد: واقعا جای تاسف دارد که عده‌ای در وزارتخانه بدون در نظر گرفتن نظر وزیر بهداشت و سیر تغییر و اصلاح قوانین در مجلس به دنبال نفع شخصی هستند و همچنان به دنبال برگزاری آزمونی هستند که نه آیین نامه‌ای برای اجرای آن مصوب شده است و نه به واسطه اجرای آن گره‌ای از کار مملکت گشوده می‌شود.

نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران تصریح کرد: یک اصل اساسی برای هر امتحان این است که امتحان در سطح علمی بالاتری از متقاضی است. به عبارت دیگر کسی که سئوال امتحانی را طرح می‌کند خود پیشتر آن دوره را گذرانده است و توانسته با اشراف بر همه ابعاد موضوع سوالاتی را طرح نماید که متقاضی با پاسخ به آنها شرایط ورود به آن دوره یا تخصص را پیدا کند.

این پاتولوژیست گفت: اما پدیده‌ای عجیب در وزارت بهداشت در شرف وقوع است. در تاریخ 5 مرداد 1396 امتحانی برگزار خواهد شد که برخی از برگزار کنندگان و طراحان سئوال خود متقاضی شرکت در امتحان هستند. چون شواهد نشان از آن دارد که گروه علوم پایه وزارتخانه مسئول برگزاری امتحان است و همچنین تعدادی از اعضای این گروه خود برای امتحان ثبت نام کرده‌اند و همانطور که اشاره کردم آیین‌نامه‌ای نیز مصوب نشده و تنها یک نتیجه به ذهن متبادر می‌شود که عده‌ای «ذینفع» قصد دارند با برگزاری یک آزمون صوری یک شبه متخصص آزمایشگاه شوند.

کرمی گفت: به نظر من اگر مسئولان ارشد وزارتخانه اجازه دهند چنین آزمونی به این شکل برگزار گردد باید در مقابل افکار عمومی و آیندگان پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول