اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس سازمان قضایی استان تهران تأکید کرد

حمایت قاطعانه سازمان قضایی نیروهای مسلح از آمران به معروف و ناهیان از منکر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح از آمران به معروف و ناهیان از منکر قاطعانه پشتیبانی و حمایت می کند.

حمایت قاطعانه سازمان قضایی نیروهای مسلح از آمران به معروف و ناهیان از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی در افتتاحیه دوره آموزشی طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری خود را موظف می‌داند که از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت کند.

معاون دستگاه‌های نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران گفت: بهترین امت‌ها از نظر قرآن آنانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند که این مهم، جایگاه رفیع و بلند این دو فریضه الهی را از نظر دین اسلام بیان می‌دارد.

این مقام قضایی با بیان اینکه نحوه امر به معروف و نهی از منکر مهم است، افزود: در قرآن، ادعیه و روایات آمده که پیامبر(ص) و اولیاء با موعظه حسنه و حکمت، دعوت به خداوند و فرامین الهی می‌کردند و پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «‌کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند، عمل خودش باید معروف باشد.» 

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران به سه خصلت آمرین به معروف و ناهیان منکر در روایتی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: اول باید خودش عامل باشد به آن چه امر می‌کند و ترک کننده باشد از آن چه نهی می کند حتی در برخی روایات لعن شده‌اند کسانی که امر به معروف و نهی از منکر کرده ولی همان معروف را ترک و یا همان منکر را مرتکب می شوند. 

فراتی، عادل بودن و رفق و مدارا در امر به معروف و نهی از منکر را دو ویژگی دیگر آمرین و ناهیان عنوان کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید که خداوند به من امر کرده است که با مردم مدارا کنم. 

وی افزود: اگر بعضی حوادثی که در حین امر به معروف و نهی از منکر روی داده، آسیب شناسی شود احتمال دارد به این فرمایش امام صادق(ع) و سایر معصومان عمل نشده باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در ادامه، با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: حدود 70 نفر در این راه مقدس به شهادت رسیده‌اند و عده‌ای هم به افتخار جانبازی نائل آمده‌اند که در اکثر موارد این بزرگواران با مدارا عمل کردند لیکن متأسفانه طرف مورد خطاب، شرارت کرده و موجبات درگیری را فراهم آورده که حادثه اخیر متروی شهرری مصداقی از این موضوع است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان عالی قوه قضائیه گفت: ‌رهبر معظم انقلاب صراحتاً اجرای اصل هشتم قانون اساسی را از تمام مسئولان به ویژه دست اندرکاران قوه قضائیه مطالبه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فراتی بیان داشت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پس از حدود 35 بالاخره تصویب شد اما پس از تصویب آن، پیشنهاد شد که قانون اجرا نشود اما با مطالبه رهبری و بزرگان نظام، قانون ابلاغ شد ولی هنوز ایشان گله‌مندند که چرا این مسئله جدی گرفته نمی شود.

وی تأکید کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح آمادگی کامل خود را در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در بخش مرتبط اعلام می‌دارد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران افزود: در پرونده‌هایی که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود نیز با رعایت حقوق طرفین پرونده‌، پشتیبان آمران به معروف و ناهیان از منکر هستیم. 

فراتی با اشاره به این نکته که در قانون، برخی اقدامات آمران به معروف و ناهیان از منکر جرم انگاری شده است، تصریح کرد: با رعایت مصالح و حقوق همه افراد، پیش بینی‌های لازم برای فراگیر شدن این دو واجب الهی در جامعه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول