اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

نمی‌توان از فردی که با پول و حیله به پست رسیده توقع خدمت داشت/تلاش دشمنان برای دوری مردم از ارزش‌های اسلامی

امام جمعه یزد گفت: نمی‌توان از فردی که با پول و حیله به پست رسیده توقع خدمت داشت.

نمی‌توان از فردی که با پول و حیله به پست رسیده توقع خدمت داشت/تلاش دشمنان برای دوری مردم از ارزش‌های اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به اینکه مکتب اسلام در زمان حاکمیت خلفای جور بعد از شهادت پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) در آستانه تحریف قرار گرفت افزود: ائمه اطهار(ع) و معصومین ما بودند که در این دوران اسلام را حفظ کردند و مانع تحریف آن شدند.

امام جمعه یزد با یادآور شدن نقش بی‌نظیر امام صادق(ع) در آن دوران بیان کرد: پایه‌ریزی حاکمیت اسلام با برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف تشکیلاتی از جمله تشکیل گروه‌های صالحین از جوانانی که در مسائل دینی، اجتماعی و جهادی متخصص بودند از جمله ارزنده‌ترین فعالیت‌های ایشان بود.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) با گسیل این جوانان تربیت شده در مکتب اهل بیت(ع)، در سرتاسر دنیای اسلام باعث حفظ دین و مانع از تحریف آن توسط دشمنان شدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تأکید بر اینکه این امام همام حفظ روحیه انقلابی و بصیرت و آگاهی مسلمانان را اصلی‌ترین عامل پایداری جامعه اسلامی و مانع تحریف آن توسط دشمنان می‌دانستند، اضافه کرد: امام صادق(ع) همچون سایر ائمه اطهار(ع) بر زنده ماندن یاد کربلا و برپایی مجالس عزاداری و ذکر ایشان و حفظ عظمت و جایگاه سیدالشهدا(ع) به عنوان اصلی‌ترین عامل حفظ روحیه انقلابی جامعه اسلامی، عزت و سعادتمندی آن و عامل ایستادگی در برابر انحرافات تأکید ویژه داشتند.

ناصری با بیان احادیثی از این امام معصوم پیرامون ثواب و فضیلت بالای زنده نگه داشتن یاد امام حسین(ع) و حماسه عاشورا، توضیح داد: اگر روزی مسئله کربلا فراموش و مجالس یاد ایشان کمرنگ شود، امر به معروف و نهی از منکر از بین می‌رود، ارزش‌ها فراموش شده و فساد در جامعه گسترش خواهد یافت و ظالمان و منحرفین بر مردم مسلط خواهند شد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 5 مردادماه سالروز برپایی اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به دستور امام راحل و توسط شهید آیت‌الله طالقانی تشریح کرد: بسیاری از حرکت‌های خوب و ارتباطات مؤثر در نماز جمعه احیا شد و این آیین عبادی ـ سیاسی نقش به‌سزایی در آگاهی و تعلیم مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشته است.

ناصری با تأکید بر اینکه به فرموده مقام معظم رهبری نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است، افزود: اقشار مختلف مردم و مسؤولان باید به آن اهمیت بدهند و این فریضه الهی را گرامی بدارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از سخنان عده‌ای مبنی بر اینکه چون خطیب نماز جمعه در حزب و خط فکری ما نیست، به نماز جمعه نمی‌رویم؛ این حرف را غیر قابل قبول دانست و با تأکید مجدد بر لزوم حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم در این آیین عبادی ـ سیاسی یادآور شد: تحمل چنین اجتماعاتی برای دشمنان ما سخت است و حضور در نماز جمعه موجب محبت و احساس مسؤولیت بیشتر نسبت به یکدیگر در جامعه می‌شود.

وی در ادامه بر لزوم حفظ و تقویت روحیه انقلابی در مردم و مسؤولین تأکید و اضافه کرد: حفظ روحیه انقلابی یعنی اینکه نسبت به حیله‌ها و توطئه‌های دشمنان و تلاش آن‌ها برای ایجاد انحراف در اعتقادات و دور کردن مردم از دین و دستورات آن بی‌تفاوت نباشیم.

آیت‌الله ناصری با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) به دغدغه‌ها و نگرانی‌های ایشان برای مسلمانان نسبت به روزی که نااهلان و افراد ناتوان در جامعه اسلامی مناصب حکومتی را با پول و حیله در دست بگیرند، افزود: از افرادی که با پول و حیله به پست و مقامی رسیده‌اند نمی‌توان توقع خدمت داشت.

امام جمعه یزد با انتقاد از این شیوه غلط که با تغییر دولت به صورت دست جمعی همه مسؤولان برخی ادارات و نهادهای مختلف کنار گذاشته می‌شوند خطاب به مسؤولان گفت: توانمندی، تخصص و داشتن روحیه انقلابی و خدمتگزاری باید در انتخاب مسؤولان جایگاه‌ها و پست‌های مختلف از شهردار گرفته تا وزیر، استاندار و معاونان مورد توجه قرار گیرد و نباید در این مورد کوتاهی شود.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان ما و در رأس آنها آمریکا به دنبال این هستند که با بی‌تفاوت کردن مردم نسبت به دین و انقلاب و ارزش‌های آن و تخریب روحیه انقلابی مردم توطئه‌های خود را عملی کنند، تا آن‌ها با خیالی آسوده به غارت و ظلم بپردازند، اظهار داشت: حفظ اتحاد، همدلی و اطاعت از ولایت نقشه‌های پلید دشمنان را خنثی می‌کند و سعادت جامعه را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول