اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور:

دومین اجلاس سراسری مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در همدان برگزار می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور از برگزاری دومین اجلاس سراسری مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در همدان خبر داد و گفت: این اجلاسیه از چهارم تا پنجم مردادماه در همدان برگزار خواهد شد.

دومین اجلاس سراسری مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران کشور در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید‌حسن‌ فاضلیان ظهر امروز در نشست خبری اجلاس سراسری مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اظهار کرد: دومین اجلاس سراسری مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور به مدت دو روز از چهارم تا پنجم مردادماه در اردوگاه ابوذر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین اجلاس در قم و دومین اجلاس در همدان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این اجلاس در روز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر و روز پنج‌شنبه در نوبت صبح برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور با بیان اینکه این اجلاس با حضور شخصیت‌های کشوری و مدیران استانی حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور از جمله شخصیت‌های کشوری این اجلاس خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مدیران استانی 30 استان به همراه معاونین پژوهشی در این اجلاس حضور خواهند داشت، اظهار کرد: امروز بعد از ظهر نیز یک برنامه فرهنگی تبلیغی با حضور پنج استان، قزوین، کرمانشاه، البرز، مازندران و مرکزی برگزار خواهد شد.

فاضلیان، از شرکت 200 نفر در اجلاس سراسری مدیران استانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این نشست هر ساله با یک رویکرد برگزار می‌شود نشست امسال نیز با رویکرد پزوهشی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه معاونین پژوهشی هر استان مطالب پژوهشی خود را بیان خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نشست مدیران استانی و اجلاسیه سراسری تاکنون در قم و مشهد برگزار می‌شد برگزاری دومین دوره‌ آن در همدان یک افتخار برای استان همدان است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور یکی از شاخصه‌های برگزاری این اجلاسیه را تقارن آن با دهه کرامت و تولد حضرت معصومه(س) عنوان کرد و افزود: این نشست و اجلاسیه آورده‌ها و افتخارات بسیاری برای استان خواهد داشت.

وی بیان کرد: تحولات سبک زندگی طلاب خواهر و دلالت‌های آن در نظام تربیتی حوزه‌ علمیه خواهران، تعاملات بین‌المللی ایران در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی با تمرکز بر سند 2030 از جمله موضوعاتی است که در این نشست به آن پرداخته خواهد شد.

فاضلیان با اشاره به اینکه این نشست در طول سال پنج بار و هر بار با یک رویکرد برگزار می‌شود، ادامه داد: موضوعات، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، مالی ساماندهی و نظارت از جمله رویکرد‌هایی است که در این نشست‌ها به آن پرداخته می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نشست‌ها را آسیب‌شناسی و بازنگری آیین‌نامه‌ها و فعالیت‌های سال‌ گذشته، عنوان کرد، تصریح کرد: این نشست‌ها با چهار کمیسیون تشکیل خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور با بیان اینکه کمیسیون راهبردی تحقق سند چشم‌انداز یکی از این کمیسیون‌ها است، یادآور شد: این کمیسیون با چهار رویکرد شناسایی استعدادهای برتر، پژوهش‌های عمومی، تحصیلی و پایانی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری نهمین دوره جشنواره علامه حلی بین طلاب خبر داد در شهریورماه خبر داد و گفت: تاکنون 233 اثر از خانم‌های طلبه و 170 اثر از آقایان طلبه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

فاضلیان، با اشاره به فعالیت 10 مدرسه علمیه خواهران و یک موسسه آموزشی عالی فدک  در سطح استان همدان، یادآور شد: 450 نفر طلبه خواهر در مدارس سطح 2 و 3 همدان مشغول به تحصیل هستند.

وی، تعداد دانش‌آموختگان در مدارس سطح 2 را یک‌هزار و 132 نفر برشمرد و تصریح کرد: در مدارس سطح 3 که معادل با کارشناسی ارشد است 48 نفر مشغول به تحصیل هستند.

*فعالیت 827 مبلغه در سطح استان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران غرب کشور با اشاره فعالیت 152 استاد و 118 پرسنل در حوزه‌های علمیه سطح استان، اظهار کرد: 97 استاد راهنما و 827 خانم مبلغه در سطح استان همدان در حال فعالیت هستند.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه آثار تألیفی طلاب خواهران و نمایشگاه عکس در حاشیه این نشست و اجلاسیه مدیران استانی در اردوگاه ابوذر  خبر داد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول