اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌و‌گوی اختصاصی با فارس:

کشورهای همسایه در حال تولید فتنه و توطئه در منطقه هستند/ با همه دسیسه‌ها مرزهای ایران در امنیت کامل است/ ایجاد قرارگاه مقداد برای مقابله با قاچاق در مرزها

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: کشورهای همسایه در حال تولید فتنه و توطئه در منطقه هستند ولی مرز ایران در امنیت کامل قرار دارد و می‌توان سرمایه‌گذاری اقتصادی در آن منطقه انجام داد و شعار سال را در آن بخش اجرایی کرد.

کشورهای همسایه در حال تولید فتنه و توطئه در منطقه هستند/ با همه دسیسه‌ها مرزهای ایران در امنیت کامل است/ ایجاد قرارگاه مقداد برای مقابله با قاچاق در مرزها

قاسم رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی در طول تاریخ دارای بزرگ‌ترین مرزبانان کشور بودند که تعامل مطلوب بین مردم و مسؤولان منجر به امنیت وصف‌ناپذیر در این منطقه شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کشورهای همسایه در حال تولید فتنه و توطئه در منطقه هستند ولی مرز ایران در امنیت کامل قرار دارد، افزود: مرزهای ایران به قدری آمادگی دارد که می‌توان سرمایه‌گذاری اقتصادی در آن منطقه انجام داد و شعار سال را در آن بخش اجرایی کرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در مناطق مرزنشین علاوه بر رشد و توسعه اقتصاد می‌تواند نیاز مرزنشینان را نیز رفع کند.

رضایی در خصوص وضعیت امنیتی مرزها با اشاره به اینکه از بابت موضوع تهدید و ایجاد ناامنی خیال ما راحت است زیرا آماده و هوشیار هستیم و در صورت وجود مشکل بلافاصله رفع می‌شود، گفت: با قاطعیت می‌گویم که قدرت اشرافیت ایران در مرزها تا شعاع  45 کیلومتری خارج از مرزها وجود دارد و اجازه هیچ‌گونه اقدام علیه مرزهای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نمی‌دهیم.

وی با تاکید به اینکه در مرزهای شمال‌غرب و جنوب کشور هیچ‌گونه مشکل امنیتی وجود ندارد بلکه بیشتر مشکلات در مرز با افغانستان و پاکستان بوده که دلیل اصلی آن مدیریت یک‌طرفه مرزهاست،افزود: در مرز مشترک ایران و کشور عراق گاهاً عملیات‌های مشترک با مرزبانان عراق انجام می‌دهیم و تعامل خوبی با مرزهای عراق، ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان برقرار است.

فرمانده مرزبانی ناجا به قاچاق از طریق مرز به عنوان دغدغه اصلی مرزبانی کشور اشاره کرد و گفت: قرارگاه مقداد را برای مقابله با این موضوع تشکیل داده‌ایم تا هیچ‌گونه قاچاق در کشور که مخالف با شعار سال و منویات رهبر فرزانه انقلاب است،نباشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه چرا باید در کشور قاچاق کالا و اقلام خارجی باشد که منجر به نابودی اقتصاد کشور شود، افزود: در چهار ماه گذشته میزان کشفیات در رابطه با شکر 6/5 برابر شده و در زمینه وسایل صوتی و تصویری میزان کشفیات به 7/5 برابر رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه بیشتر قاچاق در مرزهای ترکیه، قاچاق پوشاک و در مرزهای جنوب کشور کالاهای لوازم خانگی و خشکبار است، ادامه داد: متاسفانه در قاچاق دریایی به قدری حرفه‌ای عمل می‌کنند که کار برایمان سخت می‌شود به گونه‌ای که با ارائه برنامه‌های مختلف، باز کالاهای زیادی را جابه‌جا می‌کنند که برای مقابله با این موضوع از تکنولوژی‌های روز دنیا و اصلاح قوانین تک‌لنجی و حق ملوان استفاده خواهیم کرد.

وی به رسیدگی و ساماندهی مناطق آزاد در کشور تاکید کرد و با بیان اینکه نیروهای انتظامی را در مناطق مستقر خواهیم کرد، افزود: اجازه هرگونه ورود کالای مخرب برای تولید داخلی به کشور به مناطق آزاد داده نمی‌شود و مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: در روزهای آتی با آرایش جدید و استفاده از سیستم‌های روز دنیا مطالبات مردمی از مرزها را تامین خواهیم کرد و به میزان زیادی مشکلات مرزی کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول