اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت خوزستان:

صنایع کوچک در کنار صنایع بزرگ باید جایگاه خود را حفظ کنند

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان گفت: صنایع کوچک در کنار صنایع بزرگ و متوسط جایگاه خود را در استان حفظ کنند.

صنایع کوچک در کنار صنایع بزرگ باید جایگاه خود را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نورالله حسن‌زاده به مناسبت هفته شهرک های صنعتی قبل از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک‌های صنعتی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت عمومی استان خوزستان از جمله وجود ریزگردها و دمای هوایی بالا، واحدهای صنعتی به فعالیت خود می‌پردازند.

وی با اشاره به تعاریف متفاوت صنایع کوچک در کشورها  ادامه داد: سیاست کلی کشور در امر اشتغال این است که تا 50 نفر اشتغال در زمینه واحدهای صنعتی کوچک مشغول به کار بشوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: بالای 90 درصد از صنایع بزرگ در استان خوزستان وجود دارند زیرا جای صنایعی چون پتروشیمی، نیشکر، فولاد در استان است همچنین اعتقاد من این است که پروژه‌های عظیم و بزرگ باید در استان خوزستان اجرا بشوند کما اینکه هم اکنون این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه باید صنایع کوچک هم در استان عملیاتی شوند، عنوان کرد: در حال حاضر شهرک تخصصی بزرگ پتروشیمی در شرق استان خوزستان در محور بندر امام به ماهشهر و امیدیه و همچنین 300 هزار هکتار  شهرک صنعتی برای صنایع تکمیلی پتروشیمی در دست اجرا است که از جمله فعالیت این شهرک صنعتی تکمیلی برای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع کوچک و پایین دستی و صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه کشور در منابع آب دچار کمبود است و استان خوزستان هم از آن مستثنی نیست، گفت: با توجه به طرح مقام معظم رهبری بنا است تا 8 ملیون تن به ظرفیت محصولات کشاورزی اضافه شود که همین امر باعث می‌شود که صنایع پایین دستی و صنایع تکمیلی این بخش نقش اساسی در اجرای این طرح داشته باشد که از جمله آنها در بحث چغندر 5 کارخانه بزرگ چغندر قند در شمال استان در دست اجرا است زیرا کشت پاییزه چغندر در شمال استان به وجود منابع آبی مناسب کمک زیادی می‌کند.

حسن‌زاده در پایان تصریح کرد: صنایع کوچک در کنار صنایع بزرگ و متوسط  جایگاه خود را در استان حفظ خواهند کرد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول