اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سخنان موافقان کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه

طراحی هوشمندانه/ متناقض نبودن با برجام

محدود شدن مقابله ایران با آمریکا و پرهیز از مقابله با برجام، اروپا و سازمان‌های بین‌المللی، هوشمندانه بودن و فقدان تناقض با برجام از جمله محورهای موافقت نمایندگان با کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه بود.

طراحی هوشمندانه/ متناقض نبودن با برجام

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 22 مرداد و در جریان بررسی کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه امریکا در منطقه به عنوان موافق در صحن علنی با اشاره به اینکه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 6 گزارش خود اقرار داشته است که ایران به همه تعهدات خود در مقطع راستی آزمایی و پسابرجام عمل کرده است، گفت: این در حالیست که طرف‌های مقابل ما به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

وی افزود: اگر بخواهیم می‌توانیم طرحی داشته باشیم که به طور جدی با اقدامات آمریکایی‌ها مقابله کند و از جنس نقض برجام باشد چرا که آنها برجام را نقض کرده‌اند اما اگر جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد ناقض برجام نباشد تا دنیا حقانیت جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد، حداقل کار رأی قاطع و مثبت به این طرح است.

ذوالنور با ذکر این نکته که آمریکا با حفظ سایر تحریم‌ها و ارعاب سیستم بانکی اجازه نمی‌دهد مردم ما از امتیازات برجام برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: هرچند ممکن است طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا نظر بسیاری از نمایندگان مجلس را که بغض آمریکا را در سینه دارند برآورده نکند اما در مقابل اقدامات خصمانه آمریکایی‌ها پیش‌بینی‌هایی کرده است از جمله آنکه باید نیروهای مسلح را تقویت کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین در این طرح درباره آنچه آنها به آن حساس‌اند یعنی غنی‌سازی اورانیوم نیز پیش‌بینی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب به عنوان موافق بعدی طرح تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه در جلسه علنی مجلس گفت: ما باید مقابله با آمریکا را در دستور بگذاریم نه مقابله با برجام، اروپا و سازمان های بین‌المللی به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چرا که آمریکا می‌خواهد کاری کند که ایران برجام را لغو کند و حتی آقای ترامپ رئیس جمهور این کشور تیمی را مشخص کرده که در راستای قطعنامه سازمان ملل اعلام کند ایران پایبند برجام نیست.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا به تنهایی نمی‌تواند عدم پایبندی ایران به برجام را اعلام کند و نیازمند تائید این مطلب از سوی این آژانس نیز هستند، اظهارداشت: وارد حوزه‌هایی در مقابله با آمریکا بشویم که نسبت به عدم انجام آن تعهد داده‌ایم خود آژانس نیز ما را متهم به نقض برجام خواهد کرد.

فلاحت پیشه با اشاره به طرح مصوب در سنای آمریکا با هدف بازگشت تحریم‌های غیر هسته‌ای ایران گفت: برجام، امروز دست آمریکا را بسته است و بسیاری از تحریم‌ها از جمله تحریم نفتی را نمی‌توانند برگردانند.

وی با تاکید بر اینکه طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه در نظر دارد اختلافات را به آمریکا محدود کرده و مطابق توصیه رهبری و ایران با دنیا کار کند، اظهارداشت: ما در این طرح برای برنامه‌های موشکی و حمایت از نیروی قدس رقم مشخص کرده‌ایم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برجام فعلاً وجود دارد و هر وقت نبود ما هم در برابر پاره کردن آن از سوی آمریکایی‌ها، آن را آتش می‌زنیم.

بنابراین گزارش، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان آخرین موافق طرح با یادآوری اینکه آمریکا همواره از نجابت جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرده است، گفت: حضور آمریکا در اقصی نقاط دنیا ثمره‌ای جز جنگ و تروریسم و آتش‌افروزی نداشته است لذا ضرورت دارد با این اقدامات مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا بزرگترین پشتیبان گروه‌های تروریستی است، اظهارداشت: آمریکا ناقض برجام است در حالیکه ایران به عهد خود پایبند بوده و خود را موظف می‌داند که با تروریسم مبارزه کند به همین دلیل نیروی قدس را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمرکیا در منطقه تناقضی با برجام ندارد، تصریح کرد: ما نقض کننده برجام نیستیم ولی در مقابل اقدامات غیرقانونی آمریکا ساکت نخواهیم شکست و با فوریت اقدام می‌کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا را هوشمندانه خواند و گفت: در این طرح در زمین آمریکا بازی نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول